Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

The Blood of Dawnwalker's creative director explains how the RPG's narrative sandbox works: 'the core of it is maximising players' freedom'

I traveled to Rebel Wolves recently to speak to key developers about its debut RPG, The Blood of Dawnwalker, which promises a dark fantasy cinematic adventure involving vampires deep within the Carpathian Mountains.

As well as speaking to the game's director, Konrad Tomaszkiewicz, the man who directed the now legendary fantasy RPG, The Witcher 3: Wild Hunt, about why he left CDPR and why he decided to cast a half human half vampire as the game's protagonist, I also spoke to the game's design director, Daniel Sadowski about the game's unique 'time as a resource' mechanic and creative director Mateusz Tomaszkiewicz about the studio's 'narrative sandbox' approach to game design.

“So narrative sandbox refers to the way we craft our content,” says Mateusz. “It’s how we allow you, the player, to interact with it. So the core of it is maximising players’ agency and freedom of choice, while, at the same time delivering the high-quality narratives that we are known for crafting in the past. Dawnwalker is not going to be a game where it’s a pure sandbox, where you’re just focusing on the gameplay. We do want you to experience these moments with the world of the characters, and the emotions that these situations can evoke, and so on, and so forth. But, at the same time you are looking for ways of maximising freedom as you do.

"Narrative sandbox informs not only the main quest—it also informs all the other types of content that we have. We are trying to make tie-ins from these. You know, you might encounter seemingly inconsequential, smaller activities of the world, but we are trying to make them tie into this main narrative. It kind of feels like a synergetic approach where all this content helps each other to be this cohesive whole. It’s not like there is the main story, and there are just sidequests that are unrelated to it. All of it kind of overlaps a little bit, if that makes sense."

The Blood of Dawnwalker is set in the Carpathian Mountains valley of the Vale Sangora. It's primary city, as pictured here, is Svartrau. (Image credit: Rebel Wolves)

Daniel, as the game's design director, then expands on the narrative sandbox approach, saying that with it Rebel Wolves is “trying our best to balance everything out, and there is a lot of cool content that you can interact with. We are trying to tie-in all of that content so that things affect each other in cool ways, and give you a lot of freedom as to what to do next. Sometimes it feels like playing a paper RPG where you can really just go into the world, and pick your adventures. That’s sort of what we are aiming for here with the narrative sandbox as well.”

From my point of view, this focus on having the world react around The Blood of Dawnwalker's half human half vampire protagonist, Coen, feels reminiscent of the reactivity and interconnected-ness of Larian Studio's RPG masterwork, Baldur's Gate 3, which wowed the gaming world with its ability to let players dictate their own path through its epic overarching story. However, where this game differs is in how the narrative sandbox is paired with the game's time as a resource mechanic, which sees the game operate on a day and night cycle where every quest or task completed by Coen advances the game's clock to some degree. This means that Coen cannot complete every activity on offer at any one time, with both action and inaction having consequences. And, with Coen having only 30 days in order to fight back against the game's antagonists, a powerful vampire clique who have taken over the valley in which he lives and kidnapped his family, time really is a precious resource.

From speaking to Rebel Wolves' devs in person, my sense from them is that The Blood of Dawnwalker's main goal is to offer gamers meaninful choices that, even if small, will impact the game both in terms of time and in terms of the world state going forward, with a vast, interconnected web of possibilities and game states on offer that will react to gamer choices and shape their personal narrative. As a fan of dark, mature, complex RPGs where my choices genuinely matter, it all sounds incredible to me, if not very ambitious. This studio has legendary RPG heritage running in its veins, though, so I for one would not bet against it.



Читайте также

Marvel Rivals' upcoming Spring Festival introduces a few pretty cool skins and a new game mode that has a stark resemblance to Lucioball

I'm enraptured by this Zelda maniac who worked out there are 1 quadrillion 83 trillion 414 billion and 90 million possible permutations for a dog race in Majora's Mask

Всё, что нужно знать про Marvel’s Spider-Man 2 перед релизом на PC




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Звук, который дает преимущество: новая игровая гарнитура Bloody G565

Юнитрамп: инновации в производстве игровых и спортивных комплексов

В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам