Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

GDC's annual State of the Game Industry survey reveals 1/3 of 'triple-A developers' are working on live service games

We've expressed a certain creeping exhaustion with live service games more than once in these digital pages, and the catastrophic failure of Concord led to some predictions that the tide was finally turning against them. But maybe not, too. GDC's 2025 State of the Game Industry report says 33% of triple-A developers who responded to its annual survey are currently working on a live service game.

Across all respondents, 16% said they're working on a live service game, indicative of the fact that they tend to be bigger-budget affairs, made by larger studios and publishers that can afford to develop and maintain them. Interestingly, only 13% of all respondents said they'd be interested in making a live service game for their next release, while 42% said they would not. 29% said they didn't know, or that it wasn't applicable.

The GDC report describes the response as "mixed," which is perhaps a little generous given that close to half expressed a firm lack of interest in live service development. There's definitely some enthusiasm for it: Former Halo and Destiny producer Joe Tung, for instance, said in a 2024 interview that the free-to-play live service model "is so much better for developers and players," because "you can think long term in terms of what is best for the players." Tung's Theorycraft Games studio is currently working on Supervive, a 'MOBA battle royale meets hero shooter' that's currently in early access on Steam.

Some survey respondents said they also saw value in live service games, "not only on the financial side, but also in the player experience and community building." Others, though, "noted their concerns about declining player interest, creative stagnation, predatory practices and microtransactions, and the risk of developer burnout. One of the biggest issues mentioned was market saturation, with many developers noting how tough it is to break through and build a sustainable player base."

There's little doubt that live service game development can be risky and burdensome. Live service hits "can be a lucrative and sustaining business model," as the GDC report says, but the risks of failure are high and the fallout can be brutal: Rocksteady reportedly underwent multiple rounds of layoffs after Suicide Squad: Kill the Justice League failed to catch fire, and Concord developer Firewalk Studios was closed outright. Even when live service games are successful, the need to keep the wheels turning can be rough on developers: As we noted in 2019, shortly after reports of "brutal crunch" at Fortnite developer Epic Games came to light, "live service games have trained players to expect a constant stream of new content, and only constant work can deliver it."

(Image credit: GDC)

The survey results don't paint the final, definitive picture of the current state of live game development. 58% of respondents come from the US, while the UK, Canada, and Australia account for another 16%. Laine Nooney, associate professor of media, culture, and communications at NYU Steinhardt, pointed out on Bluesky that the survey has "no statistically significant respondents from China," and that only two non-Western nations accounted for more than 1% of the responses. The GDC survey itself states that some responses "may overly represent the experiences of developers in the West and may not always reflect the views of the global community at large." It's also notable that what exactly constitutes a "triple-A developer" isn't nailed down.

Still, it seems unlikely major studios will give up on the quest to become the next Fortnite (or Apex Legends, Warframe, Diablo 4, take your pick) anytime soon. The Concorde disaster reportedly has Sony backing off on its big live service plans, but Suicide Squad publisher Warner aims to go even bigger on free-to-play and live service games to avoid the "volatile" ups and downs of big-budget game releases. Coupled with the high percentage of developers currently grinding away on them, it's probably fair to say that live service games are going to be with us for a good while yet.

Marvel Rivals tier list: Best characters for each role
Marvel Rivals ranks: How to climb in competitive
Marvel Rivals units: How to earn the currency
Marvel Rivals codes: Grab free gear and more
Marvel Rivals review: Hero shooter report



Читайте также

Слухи об отмене Horizon MMO и демо-версия Tempest Rising

Planet Coaster 2 isn't the financial success that Frontier needed, according to a report, which means there's more pressure on Jurassic World Evolution 3 to bring in the big bucks

Steam reviewers finally trolled me: I bought a game they called 'calm' and 'relaxing' before I noticed those were the 'funny' reviews




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

Звук, который дает преимущество: новая игровая гарнитура Bloody G565