Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Ubisoft reminds Rainbow Six Siege players that kills don’t matter to your MMR

 Ubisoft reminds Rainbow Six Siege players that kills don’t matter to your MMR

Have you ever just barely lost a ranked match of Rainbow Six Siege and wondered why you lost more MMR than your last win? Unfortunately you won’t find any fine details into Siege’s ranking process in the game itself, but a new post by Ubisoft is a useful guide to understand how the game tracks your skill over time.

The new post is actually an updated version of a similar guide from 2016 that accounts for features added to the game in the last four years, like MMR rollback and the Unranked playlist. The most relevant info, I think, is the explanation of what factors actually determined your MMR score. For instance, did you know that individual performance doesn’t matter at all? Even if you play an amazing match with 18 kills and two deaths, Siege’s algorithms don’t care.

(Image credit: Ubisoft)

Not weighing your personal effect on a match sounds backwards, but Ubi says the system considers the incalculable factors that have a huge impact on Siege matches, like a teammate who has few kills but makes amazing, life-saving callouts. “The idea is that if you play well, and are an asset to your team, you will naturally win more matches in the long run,” the post reads. Basically, Ubisoft assigns equal weight to the intangibles of Siege—stuff like vision, planning, and communication—and to how good you are at shooting.

No matter what, losing will always result in MMR lost and winning will be a gain. That said, the algorithm also pays attention to the rank disparity between the two teams. If your team’s average is much higher than the enemy, losing will have a larger impact and winning will barely move the needle. The system also grows more “familiar” with your skill level over time, meaning that it becomes harder to rank up and down later in the season. If the game is confident that you’re roughly a Gold level player, it tries to keep you in that range.

Siege’s system is more sophisticated than I previously thought, but there are still some aspects that don’t make much sense to me. Anecdotally, it’s weird that incredibly close matches against similarly skilled players still affect my MMR enough to shift an entire rank up or down. Valorant doesn’t surface its MMR numbers as transparently as Siege, but I’ve noticed that matches that come down to a single round barely count at all. To me, that’s a fair judgment that my rank is probably where it should be.

It’d also be great if Siege tracked more parameters that care about individual skill. My high kill/death ratio isn’t everything, but if I also proved to be a team player through assist points and gadget bonuses, do I really deserve the same penalties as my random teammates?

The post also goes over extraneous facts that I probably knew at some point and have since forgotten, like how Unranked shares your Quick Match MMR, not your Ranked MMR. By the way, you have two different MMRs. Read the whole thing if you still have any unanswered questions.



Читайте также

Sony doubles down, removing Helldivers 2 from sale in 177 countries and territories that can't access PSN while Arrowhead CEO says 'I don't have the final say'

Today's Wordle answer for Sunday, May 5

MLB Rivals 2.01.00

Москва

Шесть скейт-парков и роллердром работают на площадках «Московских сезонов»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Новые горизонты декора: тренды в оформлении мероприятий 2024 года от организатора событий Катерины Кузиной

Композитор Классической музыки Сергей Брановицкий представляет произведения классической музыки.

СТОЛИЧНЫЕ РОСГВАРДЕЙЦЫ ОБЕСПЕЧИЛИ БЕЗОПАСНОСТЬ МЕРОПРИЯТИЙ, ПОСВЯЩЁННЫХ ПАСХЕ ХРИСТОВОЙ

Росгвардия обеспечила безопасность генеральной репетиции парада ко Дню Победы в Москве