Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

When should you give up on a game?

 When should you give up on a game?

I've been barging through Final Fantasy 14 this week after a massive patch allegedly trimmed a lot of fat out of the early game. If this is the grind-free version, my god, what must it have been like before?

FF14 is a very good game, and I like it a lot. The relatively simple class movesets are tailored perfectly to combat roles. As a Marauder tank I delight in shouting at every enemy on the field until they're following me around the arena. That gives my dungeon pals the room to deal real damage and clear the hordes while a sensible healer keeps me alive. It's the most fun I've had in an MMO since Guild Wars 2 and, before that, Star Wars: The Old Republic.

But FF14 has a classic problem. The base game is full of bloat and stale mission design, but my friends at PC Gamer are adamant that the game really comes into its own during the expansions. With help from some accompanying podcasts (thanks, This Paranormal Life) I have hit level 42 and the end is in sight, sort of. I have my very own Chocobo, I have plate armour that makes me look like The Winter Soldier, and I have a massive axe. It's going well.

But I'm lucky in the sense that I get to play games and write about them for a living, so I can justify myself to the guilty part of my brain that endlessly berates me for downtime. But for most players, how are you expected to plow through 30 hours of half-decent play to get to the really good stuff? 

Final Fantasy 13 had this problem too. You're on rails for dozens of hours as the game painstakingly handholds you through what must be one of gaming's longest tutorials. The paradigm shift system is a lot of fun once you actually get to use it—but it's a long time before you reach that point. Likewise FF12's gambit system takes about 10 hours to get going. The addition of a fast-forward function in the remaster is a concession to the game's poor early pacing.

(Image credit: Square Enix)

I don't mean to rag on Final Fantasy especially, this is a problem many games have, and TV series too. In the end it was worth persevering with season one of the US version of The Office to get to later seasons when it gets into its stride. The trouble is that without friends assuring me that the time investment is worthwhile, I would have quit a few episodes in. I would probably have dumped FF14 at about level 15, and missed out on the great mini dungeons that appear around level 20.

What's your breaking point? When do you get so frustrated with a game that you just uninstall it and forget it ever existed? I'm not even thinking about ragequits, I'm thinking of the slow disappointment that happens when you realise you're wasting your time with a game. 

I've experienced it with many MMOs, and after many years even Diablo 3—which I loved—ended up in the bin for that reason. In a landscape where more and more games are endless 'service' experiences there is no cathartic resolution or closure. The credits never roll. Instead we often slowly drift away from games, and wonder if all that time invested was worth it after all.



Читайте также

Airport Control 1.6.2

For the first time in 10 years, this brutal survival game will let you avoid permadeath

Руководство по выбору кулеров для охлаждения смартфона: что брать, на что смотреть и какой результат ожидать




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» помогает Государственной Думе РФ оптимизировать налоговую сферу. «СВЯТОЙ кибер ЛЕНИН» удаляет налоги: перезагрузка.

Новая попытка азербайджанских вандалов исламизировать армянское культурное наследие в оккупированном Шуши

Дмитрий Бикбаев готовит премьеру театрального проекта, основанного на личных переживаниях

Армяне России поддерживают движение «Тавуш во имя Родины»