Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Cyberpunk creator Mike Pondsmith talks about the early days of making RPGs

 Cyberpunk creator Mike Pondsmith talks about the early days of making RPGs

As PAX's keynote speaker, Cyberpunk creator Mike Pondsmith took a half-hour this weekend to talk about how he first got interested in games, how he eventually began creating his own RPGs, and some of the differences he sees between designing tabletop games and videogames. 

You can watch the keynote embedded at the bottom of this article (and you should—not only is Pondsmith filled with insight and great stories, he's got an extremely enjoyable and soothing voice). 

Pondsmith begins by talking about his early days of playing fantasy RPGs like Chainmail and Dungeons & Dragons. In fact, Pondsmith met his future wife, Lisa, during a D&D campaign DM'd by her boyfriend at the time, who kept trying to kill off Pondsmith's character. (Lisa would later create Cyberpunk's clown gang The Bozos.)

Pondsmith then began playing sci-fi RPG Traveller, which inspired him to start tinkering with the "house rules" and begin designing his own games. "I began to think differently about games," he said. "I began to look at how they go together, why are they fun, what are the elements of entertainment, what are the elements of storytelling, what are the elements of building a world?"

He also speaks fondly about the people he met in the early days of his career (including the creator of Traveller Marc Miller, and Car Wars creator Steve Jackson), and how helpful they were. "Game designers are friendly," Pondsmith said. "People have asked me, did you have problems getting into this business? No, really not, people were really friendly when I started out."

Pondsmith said he tries to be friendly to aspiring game designers too, "because I feel like I have to pass it on for all the people in the industry who were willing to put up with me asking dumb questions and give me really good advice."

While tabletop and videogame design have lots in common, one major difference Pondsmith sees are the stakes involved. Pondsmith says even today he could create and print a tabletop RPG for around $10,000, but video game production can easily run into the tens of millions.

"When I did my first really large videogame project," he said, "I went in and I said 'What are we budgeted for?' And they said twenty million dollars. And I went... 'I am now responsible for figuring out what to do with twenty million dollars. Oh, crud.' So, the stakes are higher."

With so much money on the line, Pondsmith says budding videogame designers will probably meet fewer helpful people than they'd meet in the tabletop industry.

"I think that's partially because videogames are a little more like Hollywood. The stakes are ridiculous, and there's a lot more of a problem with reaching and talking to fans directly. There's a wall there between you and the people who use your game."

Still, Pondsmith says, "Even in videogames you're going to meet people, just a fewer number of them, who are willing to talk to you about this mystical thing we call game design."



Читайте также

Turbo Tornado 0.4.3

Life By You director says modders are welcome to monetize creations however they want: 'Go for it—you don't need our permission'

Morels: The Hunt 2, an intensely chill game about gathering mushrooms and taking pictures of animals, is my unexpected new obsession

Москва

Центр «ВОИН» открыл новые региональные отделения

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Минфин РФ: отсутствие интероперабельности - это препятствие к использованию ЦФА в международных расчетах

Центр «ВОИН» открыл новые региональные отделения

«Кот в мешке» на «Юмор FM – Санкт-Петербург»

Стали известны дата и место проведения II Международного телевизионного конкурса детской авторской песни «Наше поколение»