Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Red Dead Redemption 2 NPCs lead interesting lives

 Red Dead Redemption 2 NPCs lead interesting lives

The most compelling open worlds are the ones that feel like they would exist even if you never visited them, and the key to that illusion is to fill the world with convincing people. I'm not talking about the main characters, the quest-givers, or the speech-makers. I'm talking about everyone else—the background extras that fill the gaps in the world, the ones you tend to barely notice unless you slow down and start paying attention to them.

Escape your world

(Image credit: Future)


This feature first ran in PC Gamer magazine, as part of the Escape Your World series. For more quality articles about all things PC gaming, you can subscribe now in the UK and the US.

Early in my life as Arthur Morgan in Red Dead Redemption 2, I came across a woman being abducted. After killing her kidnapper and cutting her ropes, she thanked me and told me she was going back home. She climbed onto the dead man's horse, then rode off. I followed her—not in a creepy way, I swear. I was just curious if she'd really go home, or if the game intended for her to just ride out of sight and de-spawn once I stopped watching. 

I tailed her for a long time as she rode over hills and through forests, until she came to a town, turned down a few roads, then dismounted and walked into a house. I can't say for sure it was really her house, but the illusion at least held up to my scrutiny. 

I started following a lot of NPCs around, and not just ones I saved from kidnappers, but anyone who seemed interesting. I'd follow farmers around as they worked, carrying grain sacks and hay bales, examining livestock and jotting down notes, loading and unloading wagons. I love finding hunters out in the wild, who tell me to keep quiet when I ride over to them so I don't spook their prey. I follow them in a crouch, watch as they track their target, and then skin whatever they've killed before riding off again. 

Even just hanging around in a town can be rewarding. One day in Blackwater gusts of wind were driving huge clouds of dust through the town, and many of the locals commented on the windy weather. If you misbehave and get into a gunfight with the local cops, the townsfolk remember that, too, chastising you about your behaviour the next time you visit. These may be randomly generated NPCs with no names and only a few lines of dialogue, but they still manage to feel real and persistent.

Where's the morgue?

(Image credit: Rockstar)

Speaking of misbehaving, after a big noisy gunfight at Hanging Dog Ranch, a posse showed up to investigate and I bravely hid in the barn until I lost my wanted level. When I wandered innocently back outside—gosh, what happened here?—I saw lawmen loading the corpses onto their horses. I tailed one to see where he took it, though I lost him when a thunderstorm rolled in and I got attacked by a bear. After another gunfight, this one at Ridgewood Farm, I again tailed the posse to see where they'd bring the bodies they carted off. After long minutes of following, I got attacked and killed by some bounty hunters. Someday I'll figure out where they take all those corpses I keep piling up! 

These minor characters aren't made perfectly, of course. I rescued a man from some bandits after his wife flagged me down on the road. After I killed the bandits and untied the man, he thanked me and said he was going to find his wife, who had run off. So I followed him, hoping to see their reunion. He just sort of rode around on trails for a while, but at one point when I got close to him he suddenly turned and said, “Do I know you?” Well, yes, you do, I shot two men in the face to save you five minutes ago. But he seemed to have forgotten me, and possibly forgotten his wife, too, their marriage the victim of a script that ended before they could reunite. 

That's OK, though. Even if they don't always lead me somewhere interesting, I still really enjoy following Red Dead Redemption 2's NPCs around. They make the world feel less like a beautiful painting and more like a real place.



Читайте также

Where to find The Parting Glass in World of Warcraft: Dragonflight

Начался бета-тест Dark and Darker Mobile на Android

Fallout London's project lead is not taking the surprise drop of Fallout 4's update well: 'That has, for a lack of a better term, screwed us over'

Москва

Баскетболист ЦСКА Хэнлан назвал Москву лучшим местом для жизни

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Изгнать мигрантов так просто не получится? Юрист указал на тонкую грань

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Сотрудник ОМОН «Крепость» стал бронзовым призером на соревнованиях Центрального округа Росгвардии по боксу

Директор Благотворительного Фонда «Провидение» Елена Осипова стала финалистом премии «Россия - страна возможностей»