Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
Game News |

I can only face the horrors of Phasmophobia because of its slapstick jankiness

 I can only face the horrors of Phasmophobia because of its slapstick jankiness

Bugs and glitches in games can be frustrating. Clunky controls, graphical tearing, audio clipping—it all can be incredibly annoying and, at its worst, game-breaking. But janky bits in games can often be a blessing in disguise, bringing a whole new (accidental) element to a game. 

Phasmophobia is one such game. The Early Access multiplayer ghost hunter has plenty of hair raising moments, and I agree with Rich when he describes it as the best ghost game ever made, but its jankiness offers much needed bursts of comic relief. And, for someone like me who gets a little fright from something as small as someone piercing a Capri-sun, it's a lifesaver.

This balance of horror and jank is so finely tuned the whiplash of emotions just makes it even more fun. Phasmophobia's ghost doesn't appreciate ghost hunters getting up in their personal business, and so will try to kill players when you've pissed it off enough. The crescendo of knowing the ghost is nearby and then it snapping the neck of one of your group is genuinely terrifying. But when the deceased party member's ragdoll body flops to the ground, clips into a nearby table and begins to wildly flap around like a fish out of water, my blood pressure drastically lowers.

With Phasmophobia, a little bit of jank is just what I need when on the brink of exiting the game out of pure fright.

I'm terrible with horror games and have developed many advanced techniques to get me through a particularly terrifying game. One involves having an emergency cute kitten compilation video readily available on the second screen, and (a technique I still use to this day) standing up so I'm not directly facing the screen to thwart any inevitable jumpscares.  

But with Phasmophobia, a little bit of jank is just what I need when on the brink of exiting the game out of pure fright. The avatar's movements are super clunky and trying to place objects like a camera or glowstick means perfecting the art of object dropping, praying they land in the intended place. Watching your team awkwardly trying to investigate a small room is comedy gold, one standing on the bed waving around the EMF reader, another desperately searching for a light switch, and the third shouting the spirit's name over and over in hopes of stirring ghost activity. It's hilariously chaotic.

Phasmophobia crucifix

(Image credit: Kinetic Games)

It's amateur hour up in here, but it's the role that Phasmophiobia has cleverly assigned you and it fits the mood perfectly. Fresh out of ghost hunting school, and with only a few bucks to your name, your group explores different haunted locations, from suburban houses to abandoned schools, trying to identify what kind of spirit is occupying the building, and then leaving swiftly before your neck gets snapped.

It's far from the slick professionalism you'll find in other horror co-ops like GTFO. You ultimately begin in the role of four idiots running around a haunted house screaming at anything that moves when the ghost hasn't even appeared yet. I'm playing as a white dude in a blue button-up who could easily be cast as "the asshole who dies first" in every horror film.  It's all fun and games at first, laughing as we mess with smudge sticks and chuck the crucifix at each other. But believe me, all the laughing stops when all the lights suddenly go out and you hear the doors lock.

phasmophobia spirit box questions

(Image credit: Kinetic Games)

For all it's janky qualities, Phasmophobia certainly knows how to land a good scare. I expect developer Kinetic Games will iron out all the game's kinks as it continues to cruise through Early Access, and I'm going to be genuinely more scared to play it after then. I'm already sweating at the thought of the new prison level and recent updates have made the ghosts smarter. No longer will I feel the warm safety blanket of the game's jankiness. I'll be thrown into the cold, harsh realities of ghost hunting when the game gets it's full release sometime next year.



Читайте также

Here's what god rolls you should be farming for Destiny 2: Into the Light's Brave Arsenal weapon set

Manor Lords dev asks press and YouTubers to stop breaking the game: 'please restrain yourself'

'Marketing's dead, and I can back this s**t up': Larian's publishing director says players 'just want to be spoken to, and they don't want to be bamboozled'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Врач-гигиенист сети клиник «Мегастом» Ольга Жидких: как правильно ухаживать на полостью рта и зубов

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Врач Пылев: склонность к получению солнечных ожогов связана с риском рака кожи

Более 100 студентов посетило СЛД Курск в рамках акции «Неделя без турникетов»