Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Why I love ragdoll physics

 Why I love ragdoll physics

My fondest gaming memory: half a dozen boys squeezed tight into a uni halls bedroom, gathered around a monitor watching two boxy men stumble and push each other over, in endless loops. We’re losing our minds, laughing so hard that we gather a crowd from the fl ats above and below. 

The game is Sumotori Dreams, a free .exe I’d downloaded off the internet on a whim. Imagine a Virtua Fighter game set outside a kebab shop – a face-off between two cubist combatants with incredibly poor control over their bodies, so that every movement risks sending them tumbling to the ground. These fighters, they get knocked down, but they get up again. Or at least, they try to. Just standing up is a challenge, and that’s before you factor in the slight curvature of the ring edge and the box man also trying to right himself a few inches away. It’s almost inevitable that the pair will collide, tumbling to the ground entangled in each other’s blocky limbs like lovers. 

That perfect half-hour was well over a decade ago now, but on its strength alone, Sumotori Dreams would probably still rank in my all-time top 100 games. It opened a door, one that led me to a world of slapstick games. I can’t be sure that Sumotori was the first, historically speaking, but that combination of ragdoll physics and unreliable controls spawned an entire genre, encompassing everything from QWOP to Surgeon Simulator, Gang Beasts to Overcooked. 

Human Fall Flat

(Image credit: Curve Digital)

As many googly-eyed warriors as my CPU will allow, all rushing to the centre of the battlefield to clash in thick clouds of primary-coloured flesh. The advance of technology is a beautiful thing, sometimes.

My current obsession is Totally Accurate Battle Simulator (TABS), a game I suspect would cause my teenage self’s eyes to widen like that one exceedingly horny wolf from the old Droopy cartoons. A disjointed wrestling match between two drunkenly-animated fighters? Yeah, that’s alright, I guess – but how about dozens of them. Hundreds of them. As many googly-eyed warriors as my CPU will allow, all rushing to the centre of the battlefield to clash in thick clouds of primary-coloured flesh. The advance of technology is a beautiful thing, sometimes. 

Of course, it doesn’t have to be a dedicated comedy game. In fact, you often get better laughs if it’s not. Any game that uses the Euphoria engine is a good candidate here. Crashing into a lamppost in GTA, launching your body over the handlebars or through the windscreen. A Stormtrooper desperately clinging to boxes as you pull them leg-first into the sky in The Force Unleashed. Anything involving horses in Red Dead Redemption 2. 

In these games, not every death or collision is a slapstick masterpiece. Which just means that, when they are, it takes you by surprise – always one of comedy’s sharpest weapons. You never quite know when a grenade is going to lodge someone in the rafters, or when a sleep dart will send your target flopping over a railing, a perfectly planned non-lethal playthrough ruined. Like a joke with a hoary set-up taking a sudden twist into surrealism, unpredictability is inherently funny – and game physics is inherently unpredictable, especially when you throw AI into the mix.

Totally Accurate Battle Simulator

(Image credit: Landfall)

So maybe that’s why, decades on, something so simple can still have me bellowing at the screen like some gouty, turkey-leg-clutching king. Maybe ragdoll physics works because it’s an acknowledgment of the fundamental random meaninglessness of the universe and, well, you’ve got to laugh, haven’t you? 

Or maybe it’s because I can relate to the tumbling body. Clumsiness is my standard mode of being. (I write this with a pretty large bruise on my head, sustained while skipping back from a toilet intermission during Hamilton, getting over excited at one of the musical numbers, and smashing my skull into a door frame.) 

QWOP

(Image credit: Bennett Foddy)

But we’ve all had those moments where our legs go from under us, right? I think of the way GTA IV links this ragdoll loss of control with drunkenness – put a couple of shots inside Niko, and suddenly his greatest enemy isn’t the Faustin Mafi ya or police, it’s a long flight of stairs – and I can’t help but nod in recognition.

We’re all of us made of unreliable meat, and sometimes it’s fun to play that up. Games often give us total streamlined control over movement, and undercutting that exposes the ridiculousness of it. Maybe that’s what I’m really laughing at. Or maybe it’s just funny to watch people fall over, and it always will be, no matter how old I get.



Читайте также

Windows 11 just isn't enticing Windows 10 users to upgrade, and its market share is actually falling

Эмулятор Mobox Edge: В Сети появился ещё один «убийца» Winlator и Mobox

WoW's released a short cinematic ahead of the War Within's pre-patch—and I'm just happy these characters are talking like actual people, now




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Деньги за иномарки уехали по другому маршруту // Экс-директор ФГУП Минздрава и автодилеры осуждены за махинации со списанными машинами

Культура России: как прошёл конкурс бурятского языка для детей в Бурятии?

«НДВ Супермаркет Недвижимости»: 87 проектов в московском регионе реализуют региональные застройщики

Россия и Дети: театр кукол Ульгэр в Бурятии покажет концерт-представление "Вальс Победы"