Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Why I love the subtle domestic dread of Anatomy

 Why I love the subtle domestic dread of Anatomy

This article originally appeared in issue 350 of our glossy magazine. You can get it delivered right to your door by grabbing a subscription, which will also net you special subscriber-only covers.  

When I was a kid there was nothing more terrifying than a dark basement. I vividly remember the dread I'd feel having to go down into the darkness to fetch something, those awful steps between the edge of the upstairs light and the basement light switch that loomed just in the darkness. 

Each time I'd head upstairs, I'd hit that switch and scramble for the steps—scared that whatever might be lurking in the darkness would grab me if I were too slow. That was all a funny memory to me as an adult, but then, a few years ago, I played Anatomy by indie game developer Kitty Horrorshow. All those fears came flooding back, and it took me weeks before I felt comfortable being alone in my own basement.

(Image credit: Kitty Horrorshow)

Just like the basement in my childhood home, though, Anatomy shouldn't be a game that scares me as much as it does. The idea is simple: you explore a dark, empty suburban house collecting cassette tapes that you play on a recorder found in the kitchen. The whole thing is presented through the lo-fi noise of a VHS tape, giving the oppressively dark hallways and mundane furniture of the home a hair-raising sense of movement as they jitter and distort ever so slightly. 

It's creepy, but it's not exactly the stuff that makes 30-year-old me scared. But that's the genius of Anatomy: it slowly worms its way under your skin, scratching away at your sense of safety until dining tables, windows, and beds all begin to look a lot more sinister.

As you find new cassettes and play them back, you listen to the garbled recording of what could be a professor spelling out a thesis on the role houses have played in human history. Things quickly get unsettling though, as the narrator segues into a detailed comparison of the house and the human body: the windows are its eyes, the hallways its arteries, the dark basement our roiling, murky subconscious. And as the comparison continues, the house you explore begins to change. It's subtle at first, but by the time I reached the true ending this empty, normal house had become something much worse.

Close to home

The first time I finished Anatomy years ago I couldn't be alone in my basement for days. Suddenly every shady corner felt menacing, every piece of furniture sinister. I was six years old again, turning off the lights and hurrying upstairs, never lingering. I even had trouble sleeping because one of Anatomy's cassettes cruelly observes how odd it is that we spend countless hours asleep in our beds every night trusting that our house will keep us safe. But can we trust our house? Can we really be sure that during those long, dark hours, something doesn't enter our room and watch us?

When I revisited Anatomy again this year, however, I found it to be even more disturbing. Like a lot of people, I spent weeks and months effectively trapped inside my own house because of local quarantines due to the COVID-19 pandemic. There's no way that Kitty Horrorshow could have anticipated how terrifyingly relevant its little indie game would become four years after its initial release. Today, Anatomy is scarier than ever.

(Image credit: Kitty Horrowshow)

Locked inside with nowhere else to go, I could better understand my own house through the upsetting lens of Anatomy's narrator. One night I woke up to go to the bathroom and saw my wife's elliptical exercise machine silhouetted in the dark, its handlebars twisted upwards like horns. It scared me so badly I couldn't sleep after.

But this is exactly why I love Anatomy so much. While there's no shortage of excellent horror games, the genre still largely relies on grotesque monsters and violence. Those threats are often horrifying, but their otherworldliness means that as soon as I step away from the game the spooky illusion they create begins to quickly fade. But Anatomy is a rare game that twists everyday objects into new and unsettling shapes. It takes the simple pleasures of a life spent indoors and forces you to see it as something to fear. Your house is meant to be the safest place you can be, and Anatomy brilliantly perverts and poisons that expectation.



Читайте также

Fallout season 2 has been confirmed, so bring on the deathclaws

Today's Wordle answer for Friday, April 19

Cat Quest III выйдет на iOS, но с одним условием

Москва

Эксперт рассказала, как правильно выбрать одежду для спортзала

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Собянин назначил нового главу Стройкомплекса Москвы

Минобороны: техника парада Победы передислоцируется в Москву

Появились подробности аварии в районе Очаково-Матвеевское

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844