Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Cruelty Squad is a depressing Rainbow Six fever dream

 Cruelty Squad is a depressing Rainbow Six fever dream

VIDEO: Play This: Cruelty Squad, also available on YouTube

Cruelty Squad is what happens when you gut Rainbow Six and Hitman, invert their corpses, and write cryptic, funny messages on the floor with their guts. The basic idea is simple. You're a depressed loser assassin on a budget. Kill the targets, don't die—or do, whatever—get money, buy horrific body mods that make you into more of a literal corporate tool and an even bigger loser. Hell yeah, now this is cyberpunk, a queasy, cynical entertainment product that actively resists being played. But if you like a little pain with your pleasure, you should try anyway. Cruelty Squad is weird enough to see through. 

In early access on Steam now, Cruelty Squad falls firmly into the emerging genre of sensory violence videogames, where parsing erratic textures, bizarre UI elements, and how to even play the damn thing is part of the appeal. (See our Golden Light and Post Void videos to see what I'm talking about.) Cruelty Squad feels like a dangerous .exe that came secretly attached to a free trial of sketchy antivirus software circa 2002. 

Despite its jarring presentation, Cruelty Squad is actually a pretty fun throwback to early tactical shooters. It's nowhere near as fluid or as fully featured, but I really dig the simplicity here. You pick your kit from an array of assault or stealth weapons, then enter a huge, open level and find a way to kill your assigned targets. The challenge comes from staying out of the way of guards by putting them to sleep with tranq darts while seeking out vents or hidden paths to get in and out discreetly. Or it comes from conserving ammo, peeking corners to take out guards efficiently and conservatively without kicking the beehive. You can't take much sustained fire, even if you quickly gobble up the corpses of your enemies for a bit of health. 

(Image credit: Consumer Softproducts)

Enemy AI isn't ever going to outsmart you, and it could definitely benefit from improvements, but you'll still be tested on your ability to stay out of sight or pop heads without wasting too much ammo.

Each level is like a reduced (and very stinky) Hitman level, where just poking your nose around to find the perfect vantage for a sniper shot or stealthy infiltration route is half the fun. And the levels have some major range in Cruelty Squad. The first is a multi-level pharmaceutical company infiltration with multiple routes inside from street level and the rooftops, while the second level is a whole-ass neighborhood where the houses are literal castles. I found a sniper rifle in an outlying building and didn't even need to pop into the fortress at the center to take out two of my three targets. Nice angles and good timing did the trick. I won't dig into the other levels because they vary so much in theme and style that it feels like spoilers to touch on. Expect the unexpected. 

You'll fall off this mountain on one side or the other, no way to perch it safely: I love Cruelty Squad's overt FPS control mix-ups. It walks in the rotting skinsuit of old tactical shooters, but willfully subverts industry standards when it comes to controls. The R key is interact. Shift zooms, a very '00s FPS control choice, and to reload you hold down right click and pull the mouse back. It's awkward at first, but what feels like a joke quickly becomes a reminder that there's still a lot of room to experiment with FPS controls. 

(Image credit: Consumer Softproducts)

I love whipping back on my mouse like I'm shifting gears in a murderous man car. I wouldn't want to do it in every FPS game, but it adds to the unique pace and tension of Cruelty Squad, particularly when you're pulling the mouse back to reload and correct your aim before a guard turns and notices his dead pal behind him. Keeping that cursor straight requires staying calm, and in a game that hits like the Winamp music visualizer, that ain't easy.

But instead of just trying to get the jump on guards, I'm also peeking corners to avoid the unknown horrors of Cruelty Squad, like a swarm of leeches that busted out of their containers the second I stepped out of cover. If you can't tell, this is an odd, fucked up world full of surprises. 

After you've discovered them all, there's still incentive to go back. Successful kills grant you cash for body mods, from basic stuff like body armor to juiced up legs that give you a higher jump. And whatever you guns you find in a level and finish the mission with get added to your arsenal, now available to take into any mission. It's a nice track that lets you build out your depressed maniac assassin into more of an aggressive or stealthy tragedy while gradually mastering each level from repeated attempts. Things get easier, and slicker, and more efficient, and that feels nice, even if feeling nice in a game as sickly as Cruelty Squad is sinful and grotesque. 

What else can so confidently hold up such a grimy mirror to the state of affairs of the world and my character but a PC game. Cruelty Squad. It's really cool and really upsetting. I like it a lot. 



Читайте также

Предрегистрация Lost Crown – Навстречу приключениям!

Today's Wordle answer for Saturday, April 20

Виртуальный Щенок Симулятор 6.5

Москва

Baza: пистолет нашли в машине вице-президента федерации бокса Ингушетии

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Несокрушимая сила: названы пять самых властных женщин по знаку зодиака

Рост предложения в Москве и Петербурге привел к снижению цен аренды жилья

Как я был в Стамбуле первый раз

Like FM – федеральный партнер релиза «Идеальная зависимость»