Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

This Bioshock recreation is the big daddy of all Fallout 76 shelters

 This Bioshock recreation is the big daddy of all Fallout 76 shelters

The Bioshock series is officially leaving Rapture in Bioshock 4, but the deep-sea dystopia now lives on in the form of a Fallout 76 shelter. Using only the in-game tools, Kenneth Vigue—who Fallout fans may recognise as the creator of the CHAD: A Fallout 76 Story podcast—has transformed the shelters into a stunning recreation of Rapture. 

There's a clever use of Fallout 76's items, like how a bungalow serves as the bathysphere and the jellyfish are constructed from lamps. Glass walls, along with some landscaping, provide an accurate Rapture-esque terrain. The plasmids vending machine is adorned with Vault Girls rather than Little Sisters, and there's a not-so-Big Daddy (AKA a guy in a diving suit.)

Vigue told PC Gamer that he completed the project, "in the span of two weeks" and dove back into the original Rapture. "To get the mood and structures right, I ended up replaying those first levels of Bioshock to make sure my memory served me correctly in terms of how I wanted to lay it out and recreate the experience."

Fallout 76 Bioshock shelter

(Image credit: Kenneth Vigue/Bethesda)

One of the great things about this recreation is the blend of the two aesthetics: it's so close to Rapture, then you catch a glimpse of something Fallout-ey. The two blend wonderfully well (they are, after all, both indebted to much of the same Americana). 

Vigue thinks there's an aspect of Fallout 76 fans getting more comfortable with what is possible with the game's tools. "I think a lot of the fans were overwhelmed with the shelters when they launched and were unsure of what to do with them," he writes. "The atrium particularly is just such a massive space, you can be a little bit of a loss as to how to fill it."

Vigue also explained some of the clever-looking lighting tricks that had been employed in order to create that enveloping Rapture gloom in some areas. "The shelters don't allow you to control lighting natively, but you can do some clever building tricks like using floors as the ceiling and just keep dropping and scrapping to slowly fade out or hide the lighting," writes Vigue. "Particularly when you first load in, I wanted that hallway to be as dark as the opening in Bioshock when the splicer murders Johnny right in front of you."

The build links together three shelters in total, creating a playable through-line paying homage to classic Bioshock moments. "I think using all of the shelters together to try and tell a story and create a linear experience where you feel like you are making your way through a city worked well, with each new section being bigger and grander than the last," finishes Vigue. "Just as it did in Bioshock."

Fallout 76 Bioshock shelter

(Image credit: Kenneth Vigue/Bethesda)

Vigue's shared a walkthrough of his impressive build, with some cool video editing to ham up the Bioshock experience even further, like an amusing voiceover in the form of Bioshock's audio diaries and the iconic loading screens. There are also some staged splicer battles, which made me realise I'm still not quite over how terrifying they were in the original game.

It's a fantastic recreation of one of gaming's greatest locations and certainly gave me the itch to dive back into the real thing. You can take a peek at the short teaser trailer or Vigue's longer walkthrough here. Also, make sure to check out a gallery of Vigue's shots here, and nod sagely in agreement with the first comment: "Who is that Bhramin lover who downvote this masterpiece."



Читайте также

Deathtroopers is the Star Wars zombie horror game I never knew I needed

Arrowhead is aware Helldivers 2 players are using an 'undemocratic' exploit to easily farm Super Credits, but doesn't seem too worried about it

If the Windows 'update and shut down' option restarts your PC instead, it's not just you

Москва

«Динамо» (Москва) одержало победу в третьем матче полуфинала

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«Кот в мешке» на «Юмор FM – Санкт-Петербург»

«Фонкод» отметили в народном голосовании Всероссийского конкурса спортивных проектов

«Кот в мешке» на «Юмор FM – Санкт-Петербург»

Центр «ВОИН» открыл новые региональные отделения