Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
Game News |

No Man's Sky's very own Rapture is too big to visit

 No Man's Sky's very own Rapture is too big to visit

No Man's Sky is a vast, endless universe full of skies to explore, planets to catalogue, and alien mysteries to unravel. But sod all that, because one astronaut has spent the last few years building a neon metropolis at the bottom of the ocean—and now, it's finally finished.

This weekend, NMS explorer Chongsparks put the finishing touches on a project 18 months in the making—a vast, undersea factory sprawl he calls the "Thermal Underwater Research Development". 

Chongsparks was quietly piecing together this undersea metropolis with no great masterplan at first, save that it would be built at the bottom of the sea—an older tweet shows that he simply started off stacking base buildings together, adding layers of extra rooms, pipes, walkways and decorations haphazardly with each new session.

"I always choose location first & let the landscape decide what should be built," Chongsparks told us via DM. "Then an idea forms & the base just grows, almost by itself. Sometimes I have a plan but those bases usually end up going nowhere."

If you feel like paying the site a visit, Chongsparks does provide a glyph code (an arcane system for teleporting across NMS's galaxy, which can be seen in the header image). But he warns that, due to the tricks used to build beyond the game's object limit, visitors won't be able to experience the build in its staggering totality.

A massive cyberpunk city at the bottom of the ocean.

(Image credit: Hello Games.)

They'll only see a fraction of this place because, at roughly 1500 objects ("it's a hard guess to make"), the facility pushes up against No Man's Sky's build points limits. Basically NMS assigns points values to objects based on complexity, with a cap on 3,000 points for public bases. But the community has developed plenty of tricks for making the most of this real estate.

"The great builders will factor in all sorts of things to stretch what they can get NMS to do. Planet type (dead worlds are best), avoiding high point value build parts... these are a few of the things they consider. Plus they all use brilliantly creative glitching, which I only use on a very minor scale."

It's tricks like these that let NMS build anything from Doom's E1M1 to the Notre Dame. But there's something quietly admirable about going in with a blank canvas and feeling out a base until it becomes a colossal, neon sprawl.

Besides, even if Chongsparks is the only person who'll ever swim around it in its entirely, we can all enjoy some properly stunning photographs—something No Man's Sky has always excelled at.



Читайте также

Stellar Blade вышел!.. с цензурой?

After 6 years, the FCC has voted to restore net neutrality regulations in a win for the open internet

Little Hero Survival.io 1.080

Москва

В "Локомотиве" иронично отреагировали на ничью в матче ЦСКА со "Спартаком"

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Ведущие «Авторадио» исполнили в Кремле культовую песню о самой масштабной стройке XX века

Более 100 студентов посетило СЛД Курск в рамках акции «Неделя без турникетов»

Врач Пылев: склонность к получению солнечных ожогов связана с риском рака кожи

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)