Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
31
Game News |

Spelunky 2's creator says players know at least as much about the game as the devs

 Spelunky 2's creator says players know at least as much about the game as the devs

Spelunky fans may have been gearing up for its sequel for years, but it's still surprising just how quickly they've managed to sniff out its secrets, find its obscure hidden levels, and traverse all 99 levels of its treacherous Cosmic Ocean world. Last month, we saw Spelunky 2 speedrunners reach the game's true ending in just one hour during the ESA Break the Record: Live online event. While this is around ten minutes shy of the current record on MossRanking, this was an impressive achievement for an unseeded run streamed during a competitive livestream.

Derek Yu, tweeted that he was "blown away by how fun and dramatic it was, from start to finish", but he's also impressed by how often speedrunners are actually managing to reach the game's unforgiving final world.

"The WR runs are always jaw-dropping, of course", Yu told me, "but I think what surprises me the most is how consistently the top runners can get to Cosmic Ocean while playing so quickly." If you've been keeping up with the hardcore Spelunky 2 streamers on Twitch, you'll have noticed that since the Cosmic Ocean was first discovered in September (just days after the game released on PC), players have found efficient ways to reach the zone.

"When I released Spelunky Classic, I didn't think it would be a popular speedrun game, but over the years, players have shown me that randomness is not a barrier to them", Yu explained. "It's cool for me, because it shows that ultimately the games are more about your skill and knowledge of their systems, rather than what the RNG decides to give you."

Sometimes, overcoming Spelunky 2's random nature is as simple as restarting until you're able to steal a jetpack from a shopkeeper in The Dwelling—ideally you want to get this item as early as possible. However, more involved strategies have been discovered, like saving the Ankh rather than dying on 4-3 in Tide Pool, or entirely skipping the Tablet of Destiny/Qilin section of a run and using the jetpack to ascend past Tiamat to The Sunken City.

While the levels were designed with a flexible approach to these sorts of exploits, Yu mentioned that the team didn't have specifics in mind. "A lot of Spelunky is designed that way... the expectation is that players will be able to do things with the game that we can't predict and that's a good thing. It makes Spelunky's world feel like a real place where players can genuinely discover something new—not everything is placed there by the devs for them to find."

I think we're fully in the territory of 'the players know at least as much as the developers about the game'

Derek Yu

Lollipop Robot, who specialises in game testing and QA, was also brought in to test Spelunky 2's levels. The team would highlight exploits, then it was back to the Spelunky devs to find ways to "remove them while keeping the sequence open-ended". In our interview, Yu went on to say that he tries "to avoid 'hard lock outs' that prevent players from finding their own solutions because it feels artificial to [him]."

So, almost five months on, are there any secrets left to find? "There are maybe some obscure thematic links that players haven't found, but only as far as I know", says Yu. "Otherwise, I think we're fully in the territory of 'the players know at least as much as the developers about the game'.



Читайте также

Today's Wordle answer for Friday, March 29

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Koei Tecmo закроет аниме-гачу Blue Reflection Sun




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Архитектурные доминанты округов Москвы

Благотворительный фонд «Свет в руках» проведет Всероссийскую акцию «Росток памяти»

«Радио Зенит» – информационный партнер форума «Мы вместе. Спорт»

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)