Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

I can't get enough of Slipways, a chill grand strategy space game you can play in an hour

 I can't get enough of Slipways, a chill grand strategy space game you can play in an hour

I love the idea of grand sci-fi strategy games like Stellaris and Endless Space, but I have no patience for them. The micromanagement overwhelms me, and I always give up before finishing a game. So when I heard about Slipways, a new strategy game that lets you build a space empire without the busywork or time investment, I felt like someone had made a game specifically for me.

Start a game of Slipways and you emerge from a wormhole into an unexplored, randomised galaxy. All around you are circles representing discoverable objects, including planets, asteroids, and the salvageable remnants of an ancient space-faring civilisation. Launch probes from the wormhole and the details of these objects are revealed, like whether it's an arid desert planet or an Earth-like world. Then it's time to build your empire.

(Image credit: Beetlewing)

Each planet, depending on its biome and available natural resources, supports a different kind of industry, such as farming, robot manufacture, mineral mining, water production, and many, many more. The key to building a successful space empire is connecting these planets with slipways—sci-fi shipping lanes, basically—in such a way that your planets work together in harmony.

An agricultural world will be able to produce a small amount of food on its own for the factories on a nearby planet, but production will speed up dramatically—and the factories will be happier—if you supply them with a steady flow of workers.

So if you've settled another planet in the region that produces workers, connect it to your farming world with a slipway and you'll create a supply chain that boosts your profits and keeps the factory workers happy and prosperous.

But here's the rub: the planet producing the workers needs resources too. A clean water supply, perhaps. So you'll need to connect their world to a planet that produces water with a slipway, otherwise they'll experience a resource shortage and the happiness of your empire will suffer. And if people grow too unhappy, or you go bankrupt, it's game over, baby. The citizens of this empire really don't have time for your bullshit.

(Image credit: Beetlewing)

But the planet producing the water needs a resource to keep it happy and, well... you get the idea. The key to succeeding in Slipways is thinking carefully about what industries you establish on each planet you discover. If an industry needs ore to operate properly, but there are no planets nearby that produce it, you won't be able to create a supply chain, and you'll have no way of keeping your citizens happy or money flowing in.

But the magic of Slipways is how much fun creating these little routes between planets is. The game's interface is readable, snappy, and simple to use, and establishing slipways is as simple as dragging a line between two planets. Watching these form, and tiny resources being beamed through them, is extremely satisfying. And not an inch of the UI is wasted, presenting all the key data in a way that allows for quick decision making.

(Image credit: Beetlwing)

It's one of the best-feeling games I've played in ages, with a beautifully clean, considered presentation and a relaxing ambient soundtrack that perfectly complements its laid back vibe. I also love that there's no combat whatsoever. In the words of the developer: "No need for war with so much empty universe to claim." This is really refreshing, and as someone who just likes building stuff, only makes me love it more.

There's a lot I haven't mentioned, like missions, building structures, and researching new technologies—including the ability to terraform a planet and change its biome. I've gone from having never heard of Slipways to it being one of my most anticipated games of the year. It's a wonderfully simple, streamlined strategy game, but still makes you feel like you're building something grand. Slipways will be out later this year, but until then its developer is accepting applications for a closed beta. I suggest you sign up.



Читайте также

Сервера игры Mighty Doom закроют в августе

V Rising review

Microsoft announces 4 studio closures—including Arkane Austin and Tango Gameworks, creators of Prey and Hi-Fi Rush respectively

Москва

Открытый московский фестиваль конного искусства и спорта пройдет на ВДНХ

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Анна Данилова дала старт Всероссийской акции "Синий платочек Победы" 2024 на станции метро Курская

5 фактов, которые необходимо знать о СЭЙН и Wimmortal и их релизе «Старик и воля».

Концерт "Две музы"

Travel-эксперт Тариел Гажиенко: на длинные выходные — по киношным местам