Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
Game News |

Great moments in PC gaming: Spotting your first environmental puzzle in The Witness

 Great moments in PC gaming: Spotting your first environmental puzzle in The Witness

Great moments in PC gaming are bite-sized celebrations of some of our favorite gaming memories.

The Witness

The Witness

(Image credit: Thekla, Inc.)

Year: 2016
Developer: Thekla, Inc.

In The Witness, you wake up alone on an island. You don't know who you are, how you got here, or why this island is inexplicably chock-a-block with control panels that double as puzzles. It's all very curious, and as you begin to explore the island, solving strings of puzzles as you go, it seems that this island has more secrets than it's letting on.

The brain teaser of choice in The Witness are line maze puzzles, ones where you need to draw a line through a grid from start (indicated by a round circle) to finish. As you explore the island, more rules and mechanics are introduced and soon you'll be breezing through grids that would have made your head hurt several hours ago. 

It's easy to fall into a rhythm in The Witness. All the display grids are interconnected, and finishing one puzzle in a sequence will send a bolt of energy through a cable to power the next one. Completing a string of puzzles leads you to another string, and then finishing that sequence opens a door to a new area—it's very easy to get swept away. That's not to say the puzzles in The Witness are easy, but the repetitive loop of puzzles, combined with the island's relaxed nature, effortlessly keep you playing.

With hundreds of puzzles to solve, it's only a matter of time until the grid and its circular starting point begin to burn into your brain. The Tetris effect takes hold, and you start seeing patterns in pavements and drawing lines in your dreams. For me, this always happens when I get really into a puzzle game, but when I saw that all-too-familiar circle and line in The Witness's landscape, it made me do a double-take. 

A particularly challenging sequence of puzzles had led me to the summit of a mountain, and, taking a short brain break, I was looking out onto the island. Something about the river caught my attention, the odd wiggly shape of it and the perfectly circular pool of water it ran from catching my eye. Turns out that The Witnesses' puzzles were not only on screens but also hidden in the geography and architecture all around the island.

It's a brilliant moment, and I think many players will always remember the first time they discovered this about the island. The electrifying effect it has on you is instant, once you've seen one you begin to see them everywhere. After my discovery, I began running back to previous locations trying and find them. 

Markings in the sand, clouds alignments, shadows were cast on the ground, pipes along a wall, the outline of tree canopies—there are tonnes of them, hidden in every inch of the island. It's quite incredible, and that's when I first became truly dazzled by The Witness. 



Читайте также

MOBA JUMP: Assemble вышла в App Store и Google Play азиатских стран

Строительство империи и морские сражения в пробном запуске Sea of ​​Specters

Распродажа смартчасов KOSPET TANK на Aliexpress — сделай первый шаг к своей активной жизни




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

США включили ряд российских блокчейн-платформ в список SDN

Российская компания ЭНКОСТ выходит на рынок Казахстана

Эксперты КА «Главный Советник» приняли участие в форуме «Тренды и антитренды корпоративного видео сегодня»

Каждый пятый российский зумер планирует переехать из города-миллионника в Москву