Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

The Sims 4 is a survival game and nobody can tell me otherwise

 The Sims 4 is a survival game and nobody can tell me otherwise

My character is hungry, cold, and exhausted. She drags her feet over to the fire, shoulders hunched, to warm up. Now for food. I take her over to the stove to craft the one meal she knows how to make… a grilled cheese sandwich?

No, this isn't your standard survival game—this is The Sims 4, a game I am convinced should be nestled in the survival genre along the likes of Rust, Valheim, and Minecraft.

Before you storm to the comments, pitchforks in hand, hear me out. As the name suggests, The Sims 4 has always been a simulation game and fits in amongst others like SimCity, Flight Simulator, et al. But The Sims 4 has something that a lot of these don't: living, breathing (virtual) humans to micromanage and keep alive.

(Image credit: Maxis)

The Sims 4 shares a lot of the traits that we associate with survival games: you build a base, albeit with simoleons earned by working rather than by materials harvested. Sims can die from hunger, being too hot or too cold, and being exhausted. Environmental hazards like fire or thunder can wipe out your Sims in the blink of an eye.

The Expansion Pack Eco Lifestyle even takes the survival aspect up a notch. It fleshed-out The Sims 4's lacking 'off-the-grid' lot trait, which severely limits which items you can use without power or water. It added wind turbines and dew collectors, forcing you to live off natural resources if you want to take that bath or keep your fridge cool. 

Of course, a big aspect of survival games is defending your base from various nasty critters that float around the world. You might be thinking this is where The Sims 4 stops being a survival game, but it technically has those too—in the form of vampires. Introduced in the imaginatively named Vampires pack, these creatures of the night enjoy traipsing up while your Sims sleep, and invading your home with their thirst for blood. You can defend against them by stringing up garlic around the entrance of your base or drinking a cocktail that defends against their powers. Grandmaster vampires can give everyone big moodlets which can cause sims to die from things like laughter or anger, so kinda… passive murder? Definitely enemies, anyway.

(Image credit: Maxis)

The Sims 4 is also home to a ton of crafting mechanics. Some earn you money, others serve a purpose. There's the woodworking and candle-making tables, which can be used to make some quick simoleons in a pinch. Or using Nifty Knitting's rocking chair or Eco Lifestyle's fabricator can produce a variety of clothing and living items to spice up your humble abode on a shoestring budget. There's even a bee box courtesy of the Seasons Expansion Pack—us Simmers were keeping the bees happy before Valheim ever poofed into existence.

It's interesting the way The Sims 4 evolves when you frame it as a survival game. Sure, it's still a cutesy character and home creator at its core, but its adaptability for different levels of challenge is something you don't get from a lot of games. 

If you want to load your family up with money, build them a lavish house and have them spend their days painting and schmoozing with other Sims, you can do that in just a few clicks. But if you want to give your Sims a rougher go of things, you can tweak that just as easily. Changing your household funds, lot traits, the objects available to you in your home—these can all shape the way you play in an instant, and are perfect building blocks to creating a survival experience.

(Image credit: Maxis)

Just a cursory glance on Google will bring up all sorts of different challenges created by the community. Want to juggle raising tons of tiny humans? The iconic 100 Baby Challenge may not be your typical survival endeavour, but requires you to micromanage tons of different Sims at any one time, and can take months to complete. Or you can opt for something like the Rags to Riches challenge, which in itself is rooted in core survival gameplay, dropping you on an empty lot with 0 simoleons, forcing you to use methods like harvesting fruit bushes, collecting rocks and dumpster diving to build up your funds and create a livable home for your Sims.

So what's the point I'm making? I guess if anything, it's that genres are pretty dumb. I know I've just spent several hundred words boxing The Sims 4 into various genres, but in reality games are often much more expansive than the labels we put on them. The Sims 4 is often passed over by people who assume it's not 'gamey' enough, but games like The Sims are what you make of them. For me that can be anything from ultra-realistic millennial gameplay, enjoying some cheese-on-toast while warding off unwelcome visitors, to surviving by the skin of my teeth in a tiny corrugated metal shack, living off the land. Then again, what's the difference?



Читайте также

Today's Wordle answer for Sunday, May 5

Zombie.io 1.5.0

All four modern Fallout games catapulted into the most-played games on Steam Deck this past month

Москва

Петербургский «Зенит» стал чемпионом Единой лиги ВТБ

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Самолет с Благодатным огнем приземлился в аэропорту Внуково-3 в Москве

White Queen Birthday party «Королева морей»

Travel-эксперт Тариел Гажиенко: какую страну выбрать для семейного отпуска

Прокуратура: в Москве водитель электровелосипеда сбил ребенка во дворе дома