Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
Game News |

An open beta for new mech shooter Galahad 3093 starts on Friday

 An open beta for new mech shooter Galahad 3093 starts on Friday

At first glance, upcoming mech game Galahad 3093 looks a lot like Hawken. It's strictly a multiplayer game, and its mechs—"lances," in the game's parlance—are small (at least compared to the lumbering behemoths in games like Battletech), lightly armed, and extremely mobile. But David Whatley, CEO of developer Simutronics, told me ahead of next week's open beta test that Hawken actually had "zero influence" on the game's design: It's rooted in the studio's old CyberStrike series, which dates all the way back to 1993.

"Galahad 3093 is a spiritual successor to our CyberStrike titles," Whatley said. "We had actually begun work on this, at the time named CyberStrike 3, around the time Hawken made its initial unveiling, but decided to shelve it since we didn’t think there was enough room for two such games and what they were doing was similar to our Cyberstrike franchise in many ways."

Hawken fell by the wayside several years ago, and in August 2020 CyberStrike 3 resurfaced with a new name—Galahad 3093—and a new philosophy: "To combine the best parts of simulation-based mech shooters and modern hero shooters."

To make that happen, Galahad 3093 mixes highly customizable walking war machines with pilots based on characters from Arthurian legend, each of whom has a unique passive and active ability. Arthur can call down catastrophic orbital strikes, for instance, while Gwen can drop an impenetrable dome shield and Mordred can teleport. Some combinations are natural fits, but there are no limitations on who can pilot what: If you want to put a stealth-focused pilot behind the stick of a massive Super-Heavy with quad-mounted autocannons, that's your business.

Mechs are available in four weight classes—light, medium, heavy, and super-heavy—and all of them can mount the same basic weaponry. The differences lie in speed, armor, and optional gadgets that can be used to enhance the mechs in various ways: The bigger the machine, the more gadgets it can take. Even at this relatively early stage, class differentiation is significant enough that they're all viable, meaning that gameplay isn't simply a race to the biggest and heaviest machines. The Light class, for instance, is a devastating up-close fighter, especially when tuned for speed and stealth—as long as you don't get caught short of fuel or an escape route.

As an oldster who has neither the reflexes nor the precision to land headshots with regularity, what I particularly enjoy about Galahad 3093 is that the inherent survivability of mechs means getting into trouble doesn't necessarily mean a quick death. 

"Our version of mechs are highly mobile, with very vertical environments," Whatley said. "Since they are giant hunks of metal, you get a higher time to kill than most shooters (no head shots here), while still having a control scheme that’s fairly familiar to any FPS player."

I put several hours into the previous Galahad 3093 beta round, and it was really good. Every mech class has its place and all roles are rewarding, whether you prefer to stand up and slug it out with enemies, snipe from a distance, or roam around enemy bases blowing stuff up. Teamwork is also vital, and that's not just marketing-speak: Friendly fire is a real concern, and blasting carelessly away at a furball is going to do more harm than good. There's no penalty for damaging teammates, but there are post-death reports, so they'll know it was you.

Previous beta tests have been limited in scope and duration, with new features and changes being added based on player feedback. So far, things appear to be going quite well, and Whatley said that the game's second map, larger than the current one and "with some extreme verticality including a towering laser drilling facility and a base that’s entirely underground," will hopefully be opened to player testing soon.

The next beta test will be the biggest and longest yet: It's scheduled to start at 8 pm ET on March 19 and will run for more than a week, until March 28. It's also open to all, so if you want to check it out for yourself (and I strongly urge you to do so), just head over to the Steam page and hit the "request access" button, and you're in.

The plan is to launch Galahad 3093 into Steam Early Access later this year, although neither a date nor pricing have been revealed yet. "Right now our focus is on making the core game as strong as possible," Whatley said. While you wait for the shooting to start, you can find out more about the game at galahad3093.com, or on Discord, and enjoy a more dramatic, danceable look at gameplay in the video below.



Читайте также

You may be kicking yourself for deleting Destiny guns that are all of a sudden viable again, but one of the game's biggest YouTubers has been Marie Kondo-ing his friends' arsenals on camera for years

Counter-Strike 2 adds a lefty mode

Get your friends for some horrific tomb raiding in Forewarned, which just hit 1.0

Москва

«Динамо» подложило под «Зенит» бомбу! «Краснодар» может возглавить РПЛ за четыре тура до конца

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Миллионы — в хлам. Мажоры и блогеры разбивают в Москве дорогущие машины

Врач Тяжельников рассказал, какое мясо лучше всего подходит для шашлыка

Оксана Федорова представит премьеру фильма «Петербург Шаляпина и Рахманинова» на выставке-форуме «Россия»

«Автодор» попросил водителей заправляться заранее после очередей на АЗС на М-12