Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Outriders is a smoother ride with these small tweaks

 Outriders is a smoother ride with these small tweaks

Outriders has caught our attention this week. It's a game that has spurred mixed emotions from players and critics alike: some say it's the best thing since sliced bread, while others, including our own Morgan Park, aren't convinced it's worth the price of admission. Either way, it sounds like there's some potential in this game to stick around and that means you should spend a moment in the settings menu to ensure it's finely-tuned and operating at its best.

API – DirectX 12 or DirectX 11?

If you're playing on PC, the first decision you'll be confronted with when booting the game is whether you want to play with DirectX 11 (DX11) or DirectX 12 (DX12). Naturally, you're probably going to want to pick the newer of the two, DX12, and that's sure to be the API of choice back at Outriders HQ for its potential gains.

In my testing there wasn't much to be gained performance-wise from either API, but it's widely reported that stuttering issues may occur with DX12, in which case you may find DX11 a handy alternative. Historically DX11 has provided a more stable option to DX12, which has more than its fair share of oddities over the years. 

Cinematic Camera Smoothing

If there's one thing that's immediately noticeable in cinematics when you begin playing Outriders (at least once you jump into a tête-à-tête) it's the camera shake. It's like watching an Armando Iannucci show. Yet something about the space-age, everything has gone to shit context doesn't fit the almost comedic shaky-cam style.

So I highly recommend you take a look at the Cinematic Camera Smoothing setting under the Gameplay tab in settings. There you can dial back the shake to your heart's content. I recommend starting out at 0.25 and working your way up from there if it's still not suitable.

Cinematic Max FPS

Cinematic Max FPS is fairly self-explanatory. If you're not pleased with the 30fps default framerate for the in-game cinematics, you can crank this up for a much smoother image. I highly recommend you use this alongside the Cinematic Camera Smoothing setting. Otherwise it may get a little nauseating.

Nvidia DLSS

DLSS stands for Deep Learning Super Sampling. It's a feature included with modern Nvidia graphics cards, of the RTX 20-series and 30-series, and uses machine learning to upscale any given frame. In our case, it's the key to high frame rates in Outriders on compatible cards. 

There are a couple of settings to choose from: Quality, Balanced, Performance, Ultra-Performance. 

You're sacrificing clarity and detail for speed with every notch towards performance you get. Outriders operates on DLSS 2.0, however, which is Nvidia's second major attempt at nailing AI-powered upscaling, and it has been very successful in doing just that. As such, depending on the resolution and settings, you may be hard-pressed to tell the difference between native and DLSS at times.

That's not to say you won't notice any difference at the extremes of the equation. At the Performance and Ultra-Performance levels you may notice the lack of clarity in your character's hair, for example, but these will offer the highest framerates.

For an idea of what to expect in terms of the performance boost from DLSS, here are the results from my own in-game testing.

Outriders DLSS benchmark results
DLSSAvg (fps)0.1 percent lows (fps)
Ultra-Performance176136
Performance150122
Balanced141107
Quality12561
Disabled10762

You can also check out the comparative images below to help make up your mind, but my recommendation is see how you fare with the quality DLSS setting and only change it if you're not satisfied with your framerates from there.

Image 1 of 5

Outriders DLSS comparison images in alien forest

DLSS disabled (Image credit: People Can Fly)
Image 2 of 5

Outriders DLSS comparison images in alien forest

DLSS Quality (Image credit: People Can Fly)
Image 3 of 5

Outriders DLSS comparison images in alien forest

DLSS Balanced (Image credit: People Can Fly)
Image 4 of 5

Outriders DLSS comparison images in alien forest

DLSS Performance (Image credit: People Can Fly)
Image 5 of 5

Outriders DLSS comparison images in alien forest

DLSS Ultra Performance (Image credit: People Can Fly)

DLSS Ultra Performance

Auto Loot Minimum Rarity

Dip away from the graphics settings for a moment and you'll find this handy gameplay setting. By default this is set to 'Epic', which ensures any loot of epic or greater value will be automatically swept into your character's kit. Drop it right down to common and you'll become a cosmic magpie. Congratulations. 

Other tips and fixes

Here are a few tips and fixes we've found useful, or even essential, during our time in Outriders. Click on the links for more:



Читайте также

Война Клонов 1.5.26

Aglet – игра для сникерхэдов 1.30.2

No Rest for the Wicked isn't a Diablo, but it might be one of the smartest soulslikes I've played in a long time




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Несокрушимая сила: названы пять самых властных женщин по знаку зодиака

Опубликован план мира, способный улучшить отношения между Россией, Нато, Украиной

Как я был в Стамбуле первый раз

Like FM – федеральный партнер релиза «Идеальная зависимость»