Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
Game News |

How Left 4 Dead cured a toxic LAN environment

 How Left 4 Dead cured a toxic LAN environment

Left 4 Dead represented a turning point in how I socialise through games. In 2008, LAN parties were still around and I had a good group I'd play games with at my old IT gig at the University of Montana. We'd take over the office after-hours and run through a list of custom Warcraft 3 games (a lot of the original Dota before I realised what a mistake I was making), some Quake and Unreal, Counter-Strike and the like. The common thread: all competitive. Worse, so was everyone in the room. Things got heated, and after a lifetime of football and wrestling coaches teaching me how to boil blood, I shut down the moment someone took a game too seriously. I still do. 

Left 4 Dead changed the mood completely. We went in on a few of those early four-packs and spread them around. No one was particularly excited about Left 4 Dead, but it was a Valve game so we had to give it a go. We didn't play anything else for the whole semester. 

We started inviting more people to game nights because working together to survive a zombie apocalypse was a far more appealing activity than getting wiped by Mike in every game ever. Enough people of varying skill levels would show up to get a few groups going, each dancing with the AI director at their own lovely rhythm, bouncing between despair and hope. The screaming in the office shifted from anger to a chorus of yelping barely discernible as calls for help and ensuing thank-yous. Rather than end each session deflated, saying nothing and shambling off to our dorms, we'd stick around or walk somewhere together, maybe get food, breaking down a dramatic standoff at Dead Air's refuelling finale, or how everything nearly went to shit in Blood Harvest's cornfield sprint. 

Features

PC Gamer Magazine

(Image credit: Future)

 This article first appeared in PC Gamer magazine issue 354 in February 2021. Every month we run exclusive features exploring the world of PC gaming—from behind-the-scenes previews, to incredible community stories, to fascinating interviews, and more. 

(Image credit: Valve)

After mastering the campaigns, we entertained the idea of trying out the versus mode and, yeah, that had me worried. See above. Yelling. Fragility. I tensed up at the thought, but Left 4 Dead's versus mode never dipped back into that volatile competitive mood. Coordinating the perfect Smoker pull and Hunter pin combo to split up the survivors always carried more of a pranking-your-pals energy than any spectre-of-my-disappointed-dad vibes. Versus was cunning and playful, hewing closer to hide-and-seek than the pure reflex-driven play of most competitive shooters. We stayed jubilant and friendly. The dingy basement IT office lit up with whooping and back claps like a damn mead hall. God I miss it.

It's odd, seeing the LAN culture fade so quickly after one of the best LAN games I'd ever played was released. Forces beyond our little IT office's control, I suppose. But it's OK. Sometimes we'll manage to get a fragment of the group together for some modded nightmare run of a custom L4D2 level, Teletubby hordes chasing us through Mario's palace or something else normal like that. And with Back 4 Blood on the horizon, old text threads are creaking back into motion. I wonder if we'd be so adamant about keeping in touch if we kept playing Quake and DotA, pissing the bed with every bad game. Would I even lament the slow death of LAN, or would it be a relief to me? 

Left 4 Dead made finding positive social connections in games a guiding principle for me, something I take into consideration with every multiplayer experience. Some genre fiction paved an avenue for amazing friendships. How great is that? And, yeah, we'll never be in the same room together again, but that's OK. A lobby's a lobby.



Читайте также

Helldivers 2 players complete another major order by the skin of their teeth, and some can't help but feel Joel's going easy on them

The wild successes of Helldivers 2 and Baldur's Gate 3 send a clear message: Let devs cook

Celebrating the 20th birthday of City of Heroes: an MMO resurrected by the people who loved it enough to 'bring the game back for good'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Новый транспортный хаб начали строить Казахстан, РФ и Китай

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Жёсткие экологические требования решат инновационные энерготехнологии