Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
Game News |

The bizarre ways Minecraft's composer recorded its iconic sound effects

 The bizarre ways Minecraft's composer recorded its iconic sound effects

Ten years later, I still consider Minecraft to be one of the scariest games I've ever played—due in no small part to the lonely melodies that fade in and out of an otherwise quiet game and the dreary moans of monsters that echo through its pitch black caves. Minecraft's original soundtrack, created by Daniel "C418" Rosenfeld, is an iconic companion to the sandbox survival game, but I've never seen the same attention paid to its bizarre and unmistakable sound effects.

That's exactly what the latest episode of Twenty Thousand Hertz, a podcast exploring the origins of the most recognizable sounds in the world, set out to do. Host Dallas Taylor spoke to Rosenfeld about his early work on Minecraft (way before it was a global hit) and how he made some of the game's most ubiquitous sounds. 

At the time, Rosenfeld didn't consider himself a sound designer. He sourced sounds for Minecraft from Freesound.org wherever he could. Whenever he hit a wall with the limitations of the free library, he'd have to make them himself. And some of them, as it turns out, are pretty weird.

Listen to the full episode above.

Like, did you know that the spider's maddening screech is actually Rosenfeld's water hose pitched up in a synthesizer? "I was originally like, 'What do spiders sound like? They don't sound like anything,'" Rosenfeld said. It turns out there is one spider, the Camel Spider native to the Middle East (and apparently isn't technically a spider), that makes a rattling noise when threatened. Rosenfeld wanted to use that noise, but in "middle-of-nowhere Germany" he wasn't about to get a microphone near the real thing. So he made one up by sampling his hose, and now we have the sharp screech that makes me want to swing a sword whenever I hear it.

I was especially interested in Minecraft's distinctive dirt digging sound. That "crunch" you hear as the block finally breaks apart was originally the player's default footstep. "They were awful footstep sounds. Walking on grass sounded like eating Cheerios." You can hear this unpleasant old version in the episode. Eventually, the sound was sped up and shortened to produce the crunch effect and Rosenfeld found a less aggressive stepping sound. Digging still kinda sounds like you're chewing on rocks, but it's immensely satisfying.

c418

(Image credit: Daniel Rosenfeld)

It turns out the sickly moans of Minecraft zombies are more accurate than you'd think. "I had a horrible flu, my throat was shot. So I just gurgled into a microphone." Is this what it's like to be a sound designer—constantly thinking about how you can use the weird sounds coming out of your body? Well, it worked out. Zombies sound pretty gross as they meander by my front door.

Oh, and Creeper explosions? Those are pitched-down gunshots. "I didn't have explosion sounds, but a thing you can get on the internet very easily is gunshot sounds," he said. This one really threw me for a loop, but it makes total sense. Creeper explosions do sound pretty strange compared to a traditional kaboom. It has more bass, like you can tell it's not producing some big fireball. Gunshots are themselves micro explosions, so it's really an inspired solution.

I came away from the episode with a stronger appreciation for how hard it must be to make a game sound distinct when you're an independent creator with limited resources. Ironically, Rosenfeld's DIY workarounds for more traditional sound effects resulted in a unique soundscape that has stood the test of time. A decade later, there's still no game that sounds like it.

The episode is a pretty fun time, so I encourage you to give it a listen. Rosenfeld also goes in-depth into Minecraft's soundtrack and the awkward audio bugs that limited how it could be used in-game. Sprinkled throughout are extremely correct assessments on the game from Taylor's seven-year-old daughter, such as, "It is a world of squares totally."

Could not agree more.



Читайте также

Why won't fetch quests die? The horrible truth is: we need them

Blizzard admits WoW is rough for new players and plans to fix that: 'We know that we have a lot of work to do'

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Директор Благотворительного Фонда «Провидение» Елена Осипова стала финалистом премии «Россия - страна возможностей»

Изгнать мигрантов так просто не получится? Юрист указал на тонкую грань

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Сотрудник ОМОН «Крепость» стал бронзовым призером на соревнованиях Центрального округа Росгвардии по боксу