Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Resident Evil Village is proof horror games don't need to be difficult to be scary

 Resident Evil Village is proof horror games don't need to be difficult to be scary

Our review of Resident Evil Village calls it the scariest in the series yet. It's true, which is why it might be surprising to know that in my 11 hour playthrough, I only died twice. Once was from an instant-fail pursuit scenario, and the other was during the final sequence. 

Compare that to my first run of Resident Evil 4 at 14 years old, in which I died dozens of times and had to take breaks from anxiety so often that it took me months to finish the campaign. But fewer deaths didn't make Resi Village any less scary. Parts of Village are the scariest, bleakest, and nastiest the series has ever been, and I'm glad it didn't need to kill me to prove it. 

No worries, this article is spoiler-free!

Resi 4 generates its horror through the anxiety of facing overwhelming odds. There's always an entire village or castle or secret mad science base worth of folks coming for you, and some of them can saw your head off or gut you instantly. Death is inevitable in Resi 4, a series of alt-reality bad endings for Leon where he's backed into a corner and gutted, overwhelmed and alone. Avoiding those indulgent chainsaw death scenes is the goal, a tiny light through the crowd of villagers to hack a path towards. 

Resident Evil Village scenery

(Image credit: Capcom)

And it was fun—it's still fun! It's just that dying so often in a horror game tends to chip away at the illusion. Whatever horror Resi 4 creates doesn't have much to stand on once you start seeing it all as a game, a wireframe to carve the most efficient path through possible. 

Repetition is like taking a power washer to all the theater and art and sound, forcing you to focus on the hardcoded rules of the world. After a few deaths, the chainsaw guy isn't a chainsaw guy anymore. He's a lock and the key is my shotgun. 

In Village, Capcom opts for less complexity in its scenario design, but juices up the illusion to ensure you almost never see the bones. Environments are bathed in sensory information. Village is an opulent game, every hallway and room as detailed as anything in P.T.—furniture, art, clutter, and dust exactly in their right place. 

Normal and cool yard decorations.  (Image credit: Capcom)

A cold wind whistles outside, water drips from a stone ceiling, something scratches at the wall and moans in the kitchen, footsteps from someone (or something) upstairs sniffing you out. Village is lacquered with so much detail that it's really difficult to see the videogame through it at all. That's the power of perfectly integrated graphical fidelity and art direction, and all that stuff really shines on PC. 

If you were to study the wireframe of some mid-game encounters (don't worry, no spoilers), and you're left with some ridiculously simple chase scenes. You've got a couple hallways forming a loop with one or two dead end detours, and an enemy moving at a slow enough pace to ensure you'll always be able to outrun it. 

But when you've dressed up the scene in all its lighting and sound and graphical detail, it's terrifying. Games rarely look and sound this good. With nothing but a flashlight, it's easy to get disoriented in that small loop. 

Horror games and dark hallways go together like peanut butter and jelly (the jelly is blood).  (Image credit: Capcom)

Thinking logically doesn't come easy after the first time you see It either, a creature design so horrible to look at and listen to that it's slow pace barely registers. Being in the same space with it is inherently upsetting. It even has special animations for peeking around corners that make me shudder to even think about. So what if I didn't die? My mouth was pinned open for 15 minutes straight. I still felt panic and urgency and the threat of death (or something worse) throughout the entirety of Village. 

Yeah, you'll have to shoot and stab your way through hordes of lycans often enough in Village, and yeah, some of the bigger creatures will chomp your head off with ease if you're not careful. 

But Village is a horror game that doesn't want you to fail. It only wants to make you think you're fucked, dressing up every scene with a staggering breadth of wildly imaginative videogame theater. I'll take an extravagant, deranged puppet show over reloading my last save anytime. 



Читайте также

There are few easy ways to get across the incredible complexity required to build a modern computer chip: this photograph is one of them

Grimguard Tactics: Fantasy RPG выходит в середине июля — для игры проходит пробный запуск

Создатели BarbarQ делают мобильную игру Tales of Terrarum

Москва

На окружном полуфинале конкурса «Это у нас семейное» Калмыкию представляют четыре семьи

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве   

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве   

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844

«А потом мир погас». Жертва молнии рассказал о боли, которую едва пережил