Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
Game News |

Death's Door nails the action but leaves me hungry for more bird lore

 Death's Door nails the action but leaves me hungry for more bird lore

I want Death's Door to waste a little more of my time. I know that's a weird ask, and I can't remember if I've ever felt this way about an action game before. But the premise of Death's Door grabbed me from the first seconds of its reveal trailer earlier this year. Crows as grim reapers, living mundane office worker lives while traveling to fantasy worlds to collect the souls of the dead? I wanted to bathe in that setting immediately. After playing a preview of the first couple hours of Death's Door, I feel like I'm still waiting for it to actually deliver on its premise.

As soon as the game begins a bus drops me off outside the Reaping Commission and I guide my crow up to a desk where my first assignment awaits, the red sword on his back the only sign of color in a grayscale world. Unlike the reveal trailer, full of wordless cutscenes brimming with personality, the camera here mostly hangs back in its zoomed out isometric perspective. There's barely anyone to chat with.

Within three minutes I'm through a door to another world, off to collect the soul a bureaucrat has charged me with in just a few lines of dialogue. The Reaping Commission is all but deserted—a wasted opportunity for bird lore if ever there was one.

Coming off a recent obsession with Hades, where every return to the hub greets me with half a dozen characters to talk to and stories to advance, I'm sad to find the Reaping Commission so empty. Where my crowmies at? Death's Door is as quiet as Hades is talky, though it's hardly somber. The few crows I can talk to crack jokes about their nightmare paperwork, and one of the first characters I meet on my quest has been cursed with a soup pot for a head. Soup splashes on the ground when he takes off his lid to bow deeply in greeting.

Later he offers me some with a spoon. My crow politely declines.

Image 1 of 5

Death's Door

Image 2 of 5

Death's Door

Image 3 of 5

Death's Door

Image 4 of 5

Death's Door

Image 5 of 5

Death's Door

Most of the time Death's Door is quiet, letting a strong symphonic score set the mood. You know this mood: lonesome wanderer, mysterious ruins, majestic windswept peaks. Puzzles that ask you to shoot an arrow through a brazier to light another on fire, passages hidden out of sight around an isometric camera-obscured corner. When I run into enemies, like fuzzy fluttering bats and dunce cap-wearing zombies, action is fast and punchy. On a controller I can tap out a three-hit combo with the X button or hold a trigger to charge up a heavier hit. With a health bar with only four pips and no block, I need to precisely dodge roll away from enemy hits at just the right moment.

It feels exactly as it should. Death's Door will likely be a game I recommend in the same breath as Hyper Light Drifter, which also executes straightforward sword combat and dodging with a confidence that just feels great to control. Also like Hyper Light Drifter, the world I explore in Death's Door is a joy just to move through, with 3D art that feels so painstakingly handcrafted it takes on an almost claylike quality. Stone banisters and pedestals have wobbly edges instead of being quite square. A subtle depth of field effect blurs out the background like a camera panning across a miniature film set. It's lusciously designed without ever feeling flashy.

Death's Door is one of those games made of very familiar parts that I'll happily play to see exactly how they're being put together. I just wish it had the budget or aspiration to feel more like its trailer, bringing me in closer to its characters and the delightful drudgery of being a soul debt collector in an avian afterlife accounting firm.

Maybe beyond my first couple hours the Reaping Commission gradually becomes more populated, but I suspect it's not going to give me the lore dumps and more animated cutscenes I so crave. But I can live with another stoic, Zeda-lite adventure, especially if the few NPCs I do run into are introduced with this much charm.

Death's Door is out on Steam in just a few weeks—July 20th.



Читайте также

Razer forced to pay more than $1M in refunds for its RGB 'surgical N95 respirators' that were not N95 respirators

That's rad: with 65 million viewers, the Fallout show is Amazon's biggest hit since The Rings of Power

Today's Wordle answer for Tuesday, April 30




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

Прокуратура: в Москве раскрыли убийство девушки в Измайловском парке в 2012 году

Героическое участие армян в СВО. Часть третья

Один человек погиб в результате ДТП на севере Москвы