Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
Game News |

The best culture to choose in Humankind

 The best culture to choose in Humankind

The Humankind culture system is what really sets it apart from most other 4x games, letting  you shed your heritage and opt for a newer, fancier model. You retain some choice parts from your previous culture in the form of legacy traits, units, and pre-existing buildings, but you get to add another layer to your civilization's evolution.

Humankind is all about creating powerful synergies through 'what if?' scenarios, taking cultures from across space and time and mashing them together to form the ultimate civilization for your particular playstyle. With six eras and 60 cultures, that's a lot of combinations. But one of the best things about Humankind is that there's no right answer.

Some combos are more powerful than others, but when the choice is made based on the current challenges facing your civilization, that doesn't always matter. Here's an explanation of how Humankind's cultures work, and some tips to help you choose the best one for you.

Cultures and affinities

What are cultures and affinities in Humankind?

Culture reflects your preferred playstyle in Humankind. Every game takes place over seven eras, and for six of these you'll have to choose a culture and earn Era Stars based around its affinity in order to advance to the next. There are seven affinities overall that define Humankind's 60 cultures, and each comprises a specific playstyle and gameplay focus:

AffinityPlaystyleAffinity ActionCultures
AgrarianPopulation growth and foodGreener Pastures: Can attract one population from each adjacent territory's city or outpost. Creates a Grievance against you for each impacted empire.Harappans, Celts, English, Haudenosaunee, Mexicans, Brazilians, Turks
MilitaristWarfare and dominationIron Reserves: Can instantly raise militia armies in your city at the cost of population.Hittites, Mycenaeans, Goths, Huns, Aztecs, Mongols, Norsemen, Poles, Germans, Zulu
AestheteDiplomacy and influenceCultural Blitz: Can spend money to push back foreign spheres of influence in specific territoriesOlmecs, Zhou, Mauryans, Franks, Edo Japanese, Ming, Austro-Hungarians, Italians, Egyptians, Indians
BuilderProduction and industryLand Raiser: Can convert science and money output into industry.Egyptians, Maya, Khmer, Mughals, Persians, Siamese, Australians
ExpansionistClaiming new territoryUnder One Banner: Can annex territories occupied by another empire's outposts or administrative centers.Assyrians, Achaemenid Persians, Romans, Teutons, Ottomans, Spanish, British, Russians, Americans, Soviets
MerchantResources and moneyPower Investor: Can use influence to create an extractor on a resource deposit or generate money.Nubians, Phoenicians, Aksumites, Carthaginians, Byzantines, Ghanaians, Dutch, Venetians, Chinese
ScientistTechnology and scienceCollective Minds: Can convert industry and money output into science.Babylonians, Greeks, Umayyads, Joseon, French, Japanese, Swedes

As well as an action, every affinity also has a passive affinity skill that contributes to the culture's playstyle. These can be viewed by hovering over the affinity symbol on the culture card when choosing. Each culture also has three other defining features:

  • Legacy Trait: This passive bonus is listed at the top of a culture card and is carried over to the next era even when you choose a new culture.
  • Emblematic Quarter: This special district is usually a reskinned version of a pre-existing production quarter, but adds powerful bonuses based on surrounding tiles, and sometimes the number of quarters overall. There is usually a limit of one per territory, and you cannot build these once the era ends.
  • Emblematic Unit: A special military, seafaring, or scout unit. These are carried over to the next era.

If you really like your current culture, you can also choose to take it to the next era. This means you will earn an ongoing 10% Fame bonus until you choose your next, but it's usually not worth it. Humankind is all about synergising different cultures, so if you don't add another to the pot, it can lead to stagnation, especially as you're deciding not to stack legacy traits and emblematic quarter effects.

How to choose

(Image credit: Amplitude Studios)

How to choose your Humankind culture

Humankind is about combining cultures to build the ultimate civilisation, and that means you can choose whichever you want. For example, you might stick with one affinity throughout, combining the Harappans, Celts, English, Haudenosaunee, Mexicans, and the Turks to create the ultimate Agrarian civilisation. You might also decide to switch part way through to a Militarist culture and use that excess population to create huge armies, or to drive industrial output with a Builder culture, instead.

Any combination of affinities is possible, but the key is choosing cultures that directly complement and lead on from each other. You want a culture that's able to take advantage of what you already have in terms of resources, districts, and cities, but also help you overcome any problems you predict in the next era, such as other Empires invading. Adapt to deal with an ever-changing world.

Best starting culture

(Image credit: Amplitude Studios)

What's the best starting culture?

In the Ancient Era, it's the Harappans. While the Myceaneans and the Egyptians are good starters for either warfare and industry, those affinities also rely on population. Every civilization is built on food, and the Harappans legacy trait of +1 food on rivers and food-producing tiles, as well as their Canal Network emblematic quarter, really help grow your population. 

Since their emblematic unit, Runners, are a better form of Scout, all your Tribe members will upgrade into them as soon as you enter the Ancient Era. This unit has really good movement, meaning you can quickly fan out to explore, establish outposts, sack sanctuaries, and claim curiosities. 

When you arrive in the Classical Era, you'll have a strong population infrastructure with which to do what you want, whether it's pivoting to produce science, money, industry, or to start churning out units.



Читайте также

How to upgrade burgage plots in Manor Lords

PSA: Here's the reason your sawpit isn't working in Manor Lords

Тактическую RPG Backpack Hero перенесут на смартфоны — разработка уже ведётся

Москва

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Миллионы — в хлам. Мажоры и блогеры разбивают в Москве дорогущие машины

Электрокроссовер Voyah Free получил новую версию для России. Ее представили в Москве

Врач Тяжельников рассказал, какое мясо лучше всего подходит для шашлыка

Оксана Федорова представит премьеру фильма «Петербург Шаляпина и Рахманинова» на выставке-форуме «Россия»