Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
Game News |

In survival RTS Age of Darkness, thousands of enemies aren't the only threat

 In survival RTS Age of Darkness, thousands of enemies aren't the only threat

Time is the most valuable resource in Age of Darkness: Final Stand. RTS magic means the quarries will never run short of iron and stone, and the trees will always have more wood to harvest. But replacing every soldier killed during a careless expansion push means wasting precious seconds that could've been spent reinforcing my defenses for the next Death Night.

Like They Are Billions and other defensive strategy games, Age of Darkness only gives you so much time to prepare before thousands of undead Nightmares come crashing against your walls. Here you're tasked with defending what remains of civilization by building up a stronghold to withstand the Death Nights—floods of undead sent against you every few day/night cycles. Also, there's a deadly fog, which the Steam page references so many times I feel like someone will be insulted if I don't mention it. Fog: deadly. That'll be on the final exam.

(Image credit: Team17)

A freshly started game in survival mode will look familiar to anyone with RTS experience. You have your central keep, a champion unit and a handful of basic troops, and some nearby resources to begin harvesting. But pretty quickly, Age of Darkness begins diverging from the classic formulas.

The world surrounding your base is more threatening than in other RTS games. Packs of Nightmares are a constant presence across the map, and they can gnaw through your units if you're not paying close attention. Resources aren't abundant, and they're constrained by tight supply and population caps. As a result, your expansion must be cautious and considered, which really fits the mood of desperate survival in humanity's last bastion. Overextension or miscalculation usually means death by way of wasted time and resources.

The scope of strategy is focused. Expansion is checked by tight resources, time constraints, limited safe space—and you won't even know which direction the next Death Night will spill from until the morning before it descends. You're desperate survivors; you don't have the means to build a sprawling mazework. Instead, in the four minutes an in-game day lasts, you're identifying the single chokepoint with the best odds of weathering the storm, and cramming it with as many walls, ballista towers, and freshly trained troops as time will allow. If you're lucky, your defenses will hold until you've put all the oncoming Nightmares through the meat grinder, whether it takes hundreds or thousands. 

You won't always be lucky.

(Image credit: Team17)

Thanks to the roguelike flavoring, though, death doesn't really feel like failure. It's just the inevitable end of another run. When I fail to survive a Death Night, I'm excited to jump back in and put what I'd learned from my last attempt to use, whether it was strategic knowledge like when to prioritize certain resources, or mechanical knowledge like realizing I could build within a scouting unit's line of sight to establish a defensive foothold. 

Randomized elements keep the tactics from becoming too flow-charted. Malices provide the Nightmares with a different bonus during every Death Night, and you're rewarded with a choice from a random set of Blessings each assault you beat. You might survive a night in which the undead have a chance to convert your slain soldiers, and earn a chance to recruit an extra troop whenever you train a unit at your barracks.

Choosing from three blessings

(Image credit: Team17)

While they're a satisfying challenge to crack, the Death Nights are visually a little lackluster, even with the "SwarmTech" that claims to allow tens of thousands of AI units on-screen at once. Maybe that's true, but that deadly fog™ (which is one of the best-looking parts of the game, actually) obscures most of those units, except ones that shuffle to the front to smack at your walls. The rest just kind of wait their turn, patiently milling around while your archers pepper them with arrows.

Despite being built around defense, Age of Darkness inspires a proactive style of play I found really refreshing. I'm the type of RTS player who naturally turtles up behind a barricade of photon cannons, slowly accumulating resources until I can release a glob of teched-up, high-end units to steamroll an enemy settlement without much micromanagement. But it was clear before my first Death Night that those instincts were a death sentence. I enjoyed the challenge of striking out on excursions without screwing up my whole run.

While there's currently only the singleplayer survival mode, the Age of Darkness Early Access roadmap lists an eventual multiplayer mode and story campaign, as well as new heroes, units, and buildings. As it stands, Age of Darkness shows a lot of promise.



Читайте также

«Война миров: Сибирь»: что мы знаем о новой российской игре

В Soul Knight Prequel добавят 3 типа персонажей, S-экипировку и увеличат максимальный уровень

Homeworld 3's latest system requirements won't fill up your SSD but you'll need all the CPU and GPU you can throw at it




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Столица двинулась на «Восток»: чем занимаются путешественники на трассе М-12

Питерским генералам сидеть в столице // Экс-начальника ГУ МВД по Санкт-Петербургу и его подчиненных хотят судить за взятки в Москве

«Где ваши манеры?»: интервью со звездным экспертом по этикету Дианой Булатовой