Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
Game News |

The RPG inspirations of Tiny Tina's Wonderlands go further than skin-deep

 The RPG inspirations of Tiny Tina's Wonderlands go further than skin-deep

Written by Glen Litchfield.

A fantasy forest straight out of the Forgotten Realms stretches before you, this picturesqueness vista broken only by… a colossal upturned soda can? This is Tiny Tina’s Wonderlands, in which Gearbox is trying to sell a game-within-a-game bit—the idea that players are in the Borderlands playing a roleplaying game, both sitting around a table and inhabiting the secondary imagined world of Tiny Tina's game. It's almost like being in the Animus from Assassin's Creed (though hopefully less of a drag.) 

To that end, Gearbox has included some of  the "real world" detritus of characters from the Borderlands layer of the fiction as obstacles in your fantasy world, including the aforementioned soda can waterfall, as well as dice and imposing cheese puff impediments. I was charmed by this idea: a shrink-ray tiny world reminiscent of de_rats from Counter-Strike or The Legend of Zelda: The Minish Cap.

Gearbox's upcoming follow-up to Borderlands 3, a spin-off standalone that builds on one of the best Borderlands DLCs, takes its RPG and tabletop inspirations to heart. I had the opportunity to sit down with the project's creative director Matt Cox, art director Adam May, and senior level designer Gabriel Robitaille to talk about those inspirations and their impact on the game.

All three made clear their desire to translate Borderlands' looter-shooter gameplay loop to a nostalgic, RPG-like structure, with the shooter sections spread across an explorable world map reminiscent of Dragon Quest or Final Fantasy. They wanted to set a real contrast between the more familiar gunfight levels and the overworld. Getting the vibe right was of huge importance to Gearbox: the studio experimented with multiple art styles, including a watercolor approach and a rad-sounding perspective that unfortunately resulted in some usability issues, according to Cox.

(Image credit: Gearbox)

"I even tried very early on to do tilt-shift photography as a way to make the 3D world look like a miniature," he said, "but since we wanted the player to still have the ability to turn the camera, I learned the hard way if you try to rotate the camera around tilt-shift photography, it makes you very sick! I got sick for four to five hours the day I tried it."

Gearbox ultimately settled on the version we can expect to see in the finished game, one reminiscent of a high-end wargaming board with a more exaggerated style (including bobbleheaded, toy-like character models) than the pseudo-cel-shaded shooter levels.

(Image credit: 2K)

Beyond just having a cute aesthetic, the map's travel sections will also shake up Borderlands' established open-world, vehicle-based cadence. Cox was coy about specifics, but seemed to indicate actions within levels would alter the overworld, adding an element of reactivity to it. 

Robitaille and May also described JRPG-style random encounters on the world map in the form of one-off combat arenas, but seemed aware of the reputation random encounters have. They were quick to qualify these encounters would have enticing rewards and that there would be a high degree of agency in whether players engage with or avoid them. 

(Image credit: Gearbox)

May also provided one of the most interesting titbits about the gameplay side of things, at least from my perspective. "There's straight-up giant huge first-person maps that you don't even unlock unless you do quests in the overworld," he said. "They're some of the best we have so I really hope people are doing side quests!"

That definitely piqued my interest. Being a fan of RPGs and Soulsbornes, I'm a sucker for when a lot of work goes into something players might never see. That, as well as the other additions Gearbox described, suggests to me the well-established looter-shooter formula of Borderlands could be about to receive a refreshing change. 

Tiny Tina's Wonderlands is due to release on March 25, 2022.



Читайте также

Microsoft has released the source code for MS-DOS 4.0 and it's giving me all the nostalgia feels

Helldivers 2 players complete another major order by the skin of their teeth, and some can't help but feel Joel's going easy on them

Counter-Strike gives the people what they want: 'Fine'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Жёсткие экологические требования решат инновационные энерготехнологии

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Тема дня: На «Госуслугах» можно будет получить статус многодетной семьи с 2025 года

Новый транспортный хаб начали строить Казахстан, РФ и Китай