Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Scavengers is the comfort food of battle royales

Staff Picks

The PC Gamer Game of the Year Awards 2021

(Image credit: Future)

In addition to our main Game of the Year Awards 2021, each member of the PC Gamer team is shining a spotlight on a game they loved this year. We'll post new staff picks, alongside our main awards, throughout the rest of the month.

Scavengers didn't even hit my radar when it launched in April. In fact, I ended up playing it by chance: A colleague's PC had crapped-out, and I agreed to capture a few matches' worth of footage. I sat down with a nice cup of tea for what I expected to be 20 minutes of a generic-looking battle royale genre mashup: Several hours later, I'd realised Scavengers was exactly that. And I'd had enormous fun with it.

The name suits the game. Scavengers picks-and-chooses its way through a hybrid of battle royale and PvE looting, and loosely speaking, matches tend to focus on a bit of exploring and AI swarms and treasure-hunting to start off, before the map then brings the three-person teams together. Oh, and there are storms that move rapidly around the map and will quickly freeze your character to death if they're not in shelter.

Scavengers characters having a fight within an energy bubble.

(Image credit: Improbable)

The storms are a bit of a microcosm of what Scavengers gets right. A battle royale-type game needs a way to restrict the field, which this provides for, but rather than being one big circle closing-in, you have these fast-moving zones that regularly catch teams off-guard and force fast, unplanned movement. The delightful touch is that you can take shelter in a building and wait it out, which can be either a moment of respite and working out your next move, or the part where you stumble on an enemy team that's had the same idea. It even does some narrative lifting in really selling the idea you're scavenging on this hostile planet surface.

That's a smart element, and another is how matches end, which has a little bit of Hunt: Showdown energy to it. A mothership lands on the map once teams have gathered enough "data" (the in-game currency prize you're seeking), alerting all teams to its presence and giving them five minutes to get there. That's enough time to make it there, wherever you are, but it's not enough that teams can be too cautious about it: This forces you to make quick decisions about whether you're going to take on that enemy trio in the distance or just go for the doors (which have a timer).

Scavengers serves up some amazing standoffs at these moments, particularly when you get teams that really understand their abilities. There are a bunch of characters to unlock, all of which come with very different gadgets and guns, such as drop-shields, heals, and big booms, and the scrap you're scavenging can be used during missions to craft items and loadouts unique to that character: It's a simple upgrade system that's fun to fumble through during matches, making it feel like your looting is worth it in substantial ways (I mean, a new automatic shotgun is pretty substantial).

A Scavengers characters looking out of a ruined building.

(Image credit: Improbable)

It's hard to pinpoint why Scavengers landed for me, because there's not much you won't have seen other games do before, and in some cases better. I don't think the shooting is the best I've experienced, the character work doesn't especially appeal to me, the traversal and PvE stuff and vehicles are all perfectly adequate. But the way it all slots together around these clever pieces of design—like the storms and the upgrades and the push-pull of PvEvP—gives a tremendously fun rhythm to the arc of each match.

I don't know if I've ever quite thought of a game in these terms before, but Scavengers is a bit like a nice shepherd's pie served with steaming hot peas. You've seen all the ingredients before: You more-or-less know what to expect. It's probably not the kind of thing you'd ever order in a restaurant. And yet shepherd's pie is always delicious, and you're always happy it's on the cards. 

We play battle royales, or I do anyway, for those one-off moments of camaraderie with our buddies. I'll forever associate PUBG with the time a friend and I were pinned down in an aircraft hangar, noticed a motorbike with a sidecar, and zoomed down the airfield, all guns-blazing and laughing our asses off. Like many such games Scavengers is better with friends, and its half-hour matches serve up these kinds of scenarios with consistency. This is not the most original or mind-blowing or perfectly tuned battle royale experience out there. But it is a hell of a lot of fun.



Читайте также

Dicey Dungeons+ появилась в Apple Arcade

Тир-лист персонажей Loop Hero — воин самый слабый из всех

WoW's released a short cinematic ahead of the War Within's pre-patch—and I'm just happy these characters are talking like actual people, now




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«НДВ Супермаркет Недвижимости»: 87 проектов в московском регионе реализуют региональные застройщики

Россия и Дети: театр кукол Ульгэр в Бурятии покажет концерт-представление "Вальс Победы"

Культура России: как прошёл конкурс бурятского языка для детей в Бурятии?

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о чемпионате по профмастерству в авиастроении