Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

The modern Metroidvania had a vintage year, but the simplest one is the best

 The modern Metroidvania had a vintage year, but the simplest one is the best
Staff Picks

The PC Gamer Game of the Year Awards 2021

(Image credit: Future)

In addition to our main Game of the Year Awards 2021, each member of the PC Gamer team is shining a spotlight on a game they loved this year. We'll post new staff picks, alongside our main awards, throughout the rest of the month.

Praise be the staunchly uninnovative modern indie Metroidvania. There are a lot of them, and like Desmond Hume in Lost, with his reserve of Dickens novels, I have to practice restraint so that I'll never run out.

Not that I'll likely ever run out of games in this style: 2021 was a huge year for the exploration-platformer genre. Axiom Verge 2, Ender Lilies, Aeterna Noctis, F.I.S.T and Greak: Memories of Azur are among the heavy hitters, and that's without mentioning Metroid Dread, which is already on PC via emulation. But my favourite Metroidvania of 2021—favourite overall game, really—is Astalon: Tears of the Earth. It's that rare breed of game that feels like it was an absolute joy to make, a real labour of love.

Astalon: Tears of the Earth

(Image credit: LABS Works)

Like a lot of modern Metroidvanias, it has a few vaguely novel twists. Astalon has several playable characters who you can swap between on the fly, representing fairly typical RPG-style archetypes. Each has a different combat style—Algus shoots fireballs, Arias uses a sword, Kyuli a bow and arrow—and each accumulates their own array of map-expanding power-ups. These include Kyuli's ability to endlessly scale walls, Algus's handy Cloak of Levitation, and Arias' power to cut through otherwise impenetrable walls.

While Astalon requires patience—especially when it comes to navigating the labyrinthine tower—it isn't deliberately difficult.

The objective is to climb to the top of a sprawling tower in order to, uh, reverse the apocalypse or something. When you die, you respawn at the entry, but don't worry: It's not a roguelite, and gradually unlocked shortcuts get you back to where you want to be pretty quickly. It's a lot less punishing than Hollow Knight, and while Astalon requires patience—especially when it comes to navigating the labyrinthine tower—it isn't deliberately difficult. 

And that's it, those are the twists. This is about as orthodox a Metroidvania as you'll find on Steam, and whether you dig it or not will hinge on the 8-bit art style. For me, playing any game with gorgeous pixel art can paper over any minor problems elsewhere, and the pixel art in Astalon is the work of one of the best in the biz: Matt Kapp of Castle in the Darkness, 1001 Spikes, and The Binding of Isaac: Rebirth fame.

Astalon: Tears of the Earth

(Image credit: LABS Works)

I played a bunch of pixel art platformers as a kid of the '90s, especially of the Apogee shareware variety, but I don't think pure nostalgia is the reason I increasingly turn to these games instead of the loud seasonal blockbusters. There's a lot to love about modern games in 2021—they're looking better, they're getting smarter, and there's a ridiculous abundance of them—but appallingly, to me at least: they never end. As engagement metrics become as important as raw sales figures, it's rare for a big, heavily marketed, purportedly cutting-edge videogame to be finished by the average mortal. They want me to log in all the time, to complete bizarre challenges, and they email me when I leave them unfinished. 

Sometimes this desire to lay claim to all of my attention strikes me as cynical, but maybe that's because I'm as prone as others are for gratification—to hit a level cap, to unlock a cosmetic, to hear the ping of a Steam achievement. I don't like these impulses, but I sure as hell feel them.

Astalon: Tears of the Earth

(Image credit: LABS Works)

But as a salve for the tension this zeitgeisty approach to game design provokes in me, I'm increasingly drawn to little games like Astalon—games you can either take or leave, that aren't released to any real fanfare, that never enter the discourse, that just exist to be stumbled upon and savoured. Astalon and its ilk feel like the game equivalent to zine culture or the still flourishing demoscene: small, intimate artefacts made by passionate enthusiasts, at odds with the lightning speed growth-oriented culture that surrounds them. You play it, you love it, you move on, and you maybe revisit it some day. Astalon positively reeks of the joy of creation, which almost always means you're in safe hands. 

And at the risk of sounding even more like a turd than I have already, I just find Astalon's pixel art soulful. There's so much expressionistic verve juiced from its 256-color gamut, so much room for imagination and interpretation in its necessarily unrealistic environments. Maybe you'll accuse me of being a fundamentalist (I'll cop to it, for now), but this is exactly a game, in the sense that I grew up with: a big strange world to explore, with a big dumb story you can safely ignore, with a certain chunky, textural quality that belongs—was created by—our beloved medium. Oops, and that's me being blatantly nostalgic.  



Читайте также

'This is looking so good I can't NOT pay you': Fighting game YouTuber commissions modding 'god' to overhaul Marvel vs Capcom: Infinite's artstyle

Для NFT-файтинга Twelve Anonymous Tournaments проходит пробный запуск

GitHub удалил более 8500 копий эмулятора Switch от Yuzu по жалобе Nintendo

Москва

«Кубок футбольных мам» прошел на стадионе «Москвич» в Лобне

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

СЛД «Смоленск» филиала «Московский» ООО «ЛокоТех-Сервис» в рамках акции «Неделя без турникетов» посетило 150 учащихся

«Страна забытых сказок» в «Геликон-опере». Детское радио приглашает

Производственные площадки АО «Желдорреммаш» в апреле посетило более 4700 школьников и студентов

Магнитная буря 2 мая может спровоцировать северное сияние в Москве