Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
Game News |

Mini Maker is a chaotic sculpture workshop for anti-perfectionists

Mini Maker by Vertical Slice is one of the most nonsensical art games I've come across in years, and I love it. Currently in development and just $2 on itch.io, it brings the promise of chaos and free expression through the strange world of surrealist sculpture.

The premise? Make whatever 'thing' your heart desires, but do it under the influence of the somewhat arbitrary requests of these weird, little marshmallow people.

The game begins with a simple design challenge. After a short tutorial, I was quickly given access to a shop that let me spend the commission money I'd earned. Here, I could purchase ever more bizarre mystery packs, containing bulbous limbs, animated 'WOW's, and other curious greebles. These, I've been using to design strange, sometimes frightening creatures—anything from plants to toys that look like they crawled out from the dark space under Toy Story villain Sid's bed.

(Image credit: Disney, Pixar)

As I made my way through the different levels or 'workshops,' my goal was to please these oddball artsy types with my creations—the kind of people who hover over you as you work, and feel the need to comment on every tiny edit. Their take can be funny at times, but mostly I just wish they'd stop staring at me from the corner of my screen, with those hollow eyes.

As if the presence of these marshmallowy sentinels wasn't bad enough, my workspace is constantly being invaded by flying vandals, sentient, bifurcating tomatoes, and the occasional bomb-planting ninja. I have no idea what kind of underground enterprise this artist I'm playing is involved in to warrant such attacks but, hey, it makes the game a little more interesting.

What's strange about Mini Maker, and something that might become a source of frustration, is that there's no undo button. You have to really commit to any modifications you make, as you jam parts together in inconceivable combinations, against the oppressive, ticking timer. Just know that mistakes will be made. 

It's just as well because I'm not sure there's even a way to lose; you seem to get paid no matter what kind of horrific monstrosity manifests from the depraved annals of your subconscious. Whether it gets covered in flying tomato juice, or infected with some strange, green, gooey substance, the little marshmallow peeps always seem to accept your sculpture no matter the state. The only real lose state happens when you run out of time.

Image 1 of 4

My fire-laden chicken/block creation

(Image credit: Vertical Slice)
Image 2 of 4

The strange inhabitants of mini maker's world

(Image credit: Vertical Slice)
Image 3 of 4

One tomato-covered monstrosity I made

(Image credit: Vertical Slice)
Image 4 of 4

The strange inhabitants of mini maker's world

(Image credit: Vertical Slice)

Something they taught me in art college has actually bubbled to the surface while playing this game: "There are no mistakes." It's a notion that Mini Maker really hammers home, and a sentiment any artist who considers themself a surrealist, or maybe more appropriately Dadaist, should learn to live by.

Back in college, our tutors tended to give us a specific bunch of art supplies, a time limit, and a vague direction—then they'd just let us go ham. Mini Maker essentially distils that partially limited but highly exploratory process into game format, only unlike a lot of games there's no overall win state. You win by growing as an artist.

Right now, the game is unfinished, with no real menu system to tweak settings, and the controls aren't super intuitive, like being unable to rotate the object with the middle mouse button instead of W, A, S, D.

But it's still easy to see its potential as an outlet for misfit sculpture artists. It's got a lot going for it, from the gaudy aesthetic to the freedom to create whatever weird thing that pops into your head, albeit from a limited selection of pieces. I always find limitations like these, and even time limits to be kind of conducive to my strange brand of artistry, anyway.

Right now, a two-player mode is being finalised, as well as the ability to photograph your creations in situ, and many more extras that should hopefully make the game feel much more well-rounded. Plus, a competition is being held to get your likeness in the game.

So, if you're looking for experimental art games, give it a go and see what outlandish curios your brain and Mini Maker conjure up. 



Читайте также

Разработчики Primal Conquest: Dino Era выпустили отдельную версию для РФ

AI is poised to tackle some of the world's most important issues, including making beer taste better

Sega провела ещё одну волну увольнений в Европе и отпустила Relic Entertainment на волю

Москва

Актера Свиридова госпитализировали из-за инфицирования после операции в Москве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Я – фартовая! Слушательница ENERGY отправилась в Мексику на выступление Джареда Лето

Выпуск ЦФА на платформе «Атомайз» поможет снизить нагрузку на экологию

Каждый пятый российский зумер планирует переехать из города-миллионника в Москву

Эксперты КА «Главный Советник» приняли участие в форуме «Тренды и антитренды корпоративного видео сегодня»