Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
31
Game News |

What does Nvidia's PhysX engine actually do?

 What does Nvidia's PhysX engine actually do?

PhysX is essentially a physics engine. Simple, you can leave now. Although it's more than just that. Still in development by Nvidia, the PhysX API gives game designers a cheaty, GPU accelerated way of simulating realistic, dynamic objects in 3D environments.

It's one of the most popular ways to simulate physics without having to write millions of lines of code, and can encompass anything from exploding buildings, to Batman's cape, or even Geralt's long, flowing locks. It's even possible to create combustible fluid, fire, and smoke using PhysX. And it's a great feature to have in your games, but it's important to note that PhysX comes at a price. Even in the virtual world, cool hair and slick threads don’t come cheap.

PhysX comparison, turned off on the left.

The Arkham series has supported PhysX since Asylum. PhysX is turned off on the left. (Image credit: Rocksteady)

Right now, we're up to PhysX 5, which has come a long way since the first iteration. Mirror's Edge was one of the first showpiece games for PhysX cloth physics, but today's engine has even more of a flashy, next-gen vibe than it did back in the early days.

While the API is technically available to all, only Nvidia hardware is optimized for use with PhysX; AMD fans wont be able to make the most of GPU accelerated PhysX, but a beefy CPU should be able to give you a good taste of its ability.

Since PhysX is a separate API, it requires explicit support from software developers written into the code. This extra effort means many programming teams that don’t bother to support it, hit and miss. The best implementations frequently rely on Nvidia’s assistance during development, as well. PhysX 4 SDK is currently available via open source, or under a BSD 3 license. That means devs can debug, customize, and extend the PhysX SDK.

Even with support present, a lack of optimization can produce FPS drops or uneven performance, as is to be expected from any intensive game engine antics. That said, when properly used, the difference PhysX provides is dramatic. Smoke is richer, thicker, and more volumetric. Fabrics ripple realistically in the wind, and glowing particles crackle from flames and gunfire.

Witcher 3 makes extensive use of PhysX along with the rest of Nvidia’s Gameworks enhancements.

Witcher 3 makes extensive use of PhysX along with the rest of NVidia’s Gameworks enhancements. (Image credit: CD Projekt RED)

It’s a visual upgrade you can appreciate without freeze-frames or Photoshop analysis. Demos on the site give an even better look, with optimized code that pushes the API’s advantages to the limit, a glimpse of what universal support might have looked like.

And now with Nvidia Omniverse making ripples in the world of physics simulation, PhysX 5 is only going to make games more believable as we move into... *gulp* the Metaverse.



Читайте также

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Today's Wordle answer for Friday, March 29

Новая информация о Judas и слухи об увольнениях в Ubisoft

Москва

GeekVape в сотрудничестве с Absolute Racing выиграла чемпионат в категории GT3

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Архитектурные доминанты округов Москвы

Пассажир рейса Москва — Пермь попал в реанимацию

«Радио Зенит» – информационный партнер форума «Мы вместе. Спорт»

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)