Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
Game News |

Elden Ring's open world 'took a lot more effort' than previous Souls games

 Elden Ring's open world 'took a lot more effort' than previous Souls games

With Elden Ring just a few weeks away, it's entering that time when the fervor of the Souls faithful could perhaps be tinged with just a little bit of anxiety. Because at the same time as the prospect of Dark Souls expanding into an open world setting is tantalizing, isn't it also terrifying? Do those rolling fields conceal dungeons as intricate and distinctive as Dark Souls' Lordran or Dark Souls 3's Lothric? Can this open world still retain that sense of verticality—the kind of glorious contrasts like those between the sky-stabbing spires of Anor Londo and the bowels of Blighttown?

As if sensing that our faith is being tested, Edge Magazine has released an interview with Elden Ring creator Hidetaka Miyazaki. In it, he reveals how FromSoftware tackled its first truly open world game, and the challenges of merging this with the Souls formula.

In the interview, Miyazaki admitted that the reason Elden Ring was previously delayed was at least partly to do with the rigors of open world design. "The level of freedom that we wanted to ultimately achieve in Elden Ring exceeded what we were initially planning for," he told Edge. "This [complexity] gradually built up, and the time needed to debug and QA in particular took a lot more effort."

Elden Ring's Spectral Steed

The open world presented pacing challenges that the team wasn't used to. Where Dark Souls was often tight and claustrophobic, pushing us into a constant state of twitchy alertness, the open world of Elden Ring will inevitably offer some quieter moments. "There are a lot of areas in which we’ve had to use trial and error since creating the Dark Souls series, iterating on those mechanics and formulas, expanding on them in this new sense of scale," said Miyazaki. "A lot of it was related to the game tempo—the rhythm and the flow of the game, to keep the player from getting bored."

Where I suspect not a single tree throughout the first three Souls games was placed without some designer's hands-on input, FromSoftware had to master some open world design tricks to vegetate the world of Elden Ring. Miyazaki said that around 80% of the task of vegetation and tree placement in the game was handled using a procedural system, allowing the team to focus on other areas.

Crucially, the grander scale of Elden Ring—for all its design challenges—will ultimately enhance the sense of exploration, world building and mystery that defines FromSoftware games, according to Miyazaki. "It actually allowed us to convey a lot of these details and elements that we maybe couldn’t before on that smaller scale."

And with that, perhaps we can rest a little easier as we approach the February 25 release date of FromSoftware's most ambitious game to date.



Читайте также

Nothing's made me want to reject modernity more than this videogame scholar documenting the installers of yesteryear

Walton Goggins reveals that parts of the Fallout show were filmed at a diamond mine where 'there's still diamonds on the ground'

That's rad: with 65 million viewers, the Fallout show is Amazon's biggest hit since The Rings of Power

Москва

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о Всероссийском конкурсе спортивных проектов «Ты в игре»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Врач Тяжельников рассказал, какое мясо лучше всего подходит для шашлыка

Электрокроссовер Voyah Free получил новую версию для России. Ее представили в Москве

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

Героическое участие армян в СВО. Часть третья