Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Unity's 'Enemies' tech demo isn't quite the checkmate it should be

 Unity's 'Enemies' tech demo isn't quite the checkmate it should be

Of all the major game engines floating around, Unity probably isn't the one that comes to mind when you think of graphical fidelity. That's a view the tech company continues to try and turn around with a slick real-time cinematic demo, showing off some shiny new digital humans.

Dubbed "Enemies", a Unity blog post dives into some of the improvements made since the last tech demo, The Heretic. A new tension tech allows for mapping wrinkles and bloodflow without finicky facial rigs, while a skin attachment system allows for high-density meshes on the skin surface like peach fuzz. The demo also sports a new hair solution for more believable locks, alongside a new skin shader and more reactive eyes.

What this results in are some pretty damn photorealistic screenshots. But in motion, there's still something a little uncanny to the animation, an indistinct shimmer to the lighting. It looks good, but not groundbreakingly in the way we've come to expect from tech demos. It's certainly no comparison to Unreal Engine 5's stunning 2020 reveal.

Chess, on fire

(Image credit: Unity)

My main concern, as someone who works with and has released games in Unity, is that I don't come to Unity for the raw graphical horsepower of an Unreal—I come to it because it's easy to throw plugins and assets into a blender and come out with something real nice real fast. That accessibility is what, for better and worse, has made Unity the go-to tool for new developers.

But for a long time now, Unity has seemingly neglected making its tools more developer-friendly in service of chasing the same cinematic ambition that's seen Unreal used on the set of The Mandalorian. Hollywood VFX is undoubtedly where the money is, but recent releases of Unity have felt increasingly half-baked. When I go to start new projects, I'm going back to 2017 or 2019 releases of Unity, which tend to have better addon compatibility and fewer unfinished features.

Enemies will undoubtably be exciting for developers looking to bring more realism to their characters, and tech advances widen the possibilities for all developers working with the tools. But it's hard for me to see where I and other hobbyist, indie and small scale developers benefit from a foundation that's less interested in making games than making movies.



Читайте также

Авторы "Смуты" обещают потратить пять обновлений на исправление боёвки, стелса и диалогов

Zombie.io 1.5.0

Lucky Buddies 15.330.3




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Сезон 2024 года открыт!

Travel-эксперт Тариел Гажиенко: какую страну выбрать для семейного отпуска

МИД РФ: рецидивы эскалации между Ираном и Израилем возможны

Прокуратура: в Москве водитель электровелосипеда сбил ребенка во дворе дома