Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Beacon Pines is a cozy horror game that hides an emotional mystery beneath cute characters

 Beacon Pines is a cozy horror game that hides an emotional mystery beneath cute characters

Like a great mystery novel, my favorite moments in Beacon Pines are when I know what's about to happen.

Early on, main character Luka VanHorn attempts to thwart his best friend's older sister from dragging him home for chores instead of exploring a creepy warehouse together by being "a little chill." That strategy fails spectacularly, but it was my only option at the time. In a later scene, I collect a new Mad-Libs-like word choice "shit" and I instantly realize that being "a little shit" to Roxy is going to work way better. And so it does.

This is the first major decision that splits the choose-your-own style adventure Beacon Pines down the center. It's just a bit more interactive than a full-on visual novel—mostly walking, talking, and inspecting objects—but with a cozy horror level of intensity. The stakes of the plot perhaps wind up a bit over the cozy line by the time it's said and done, but come on. Look at it.

(Image credit: Hiding Spot, Fellow Traveller)

Beacon Pines looks cute off the cuff, populated with animal characters and its paintbrush storybook aesthetic, but like the town itself has darker layers underneath. Not too dark and not too scary, but it's definitely a story about swearing pre-teens, grief, bullying, and the sticky insecurities of friendship. Luka's mom is missing, Rolo's family farm is struggling, and their fresh third accomplice Beck resents always being the new kid because of her mom's job.

Beacon Pines is a farming and former factory town in the middle of vaguely North American nowhere. And as happens with old factory towns, a shiny new corporation Perennial Harvest has swooped in to rebuild, re-employ, and slap its name on the local festival. But people are going missing. And the old Valentine Fertilizer warehouse is glowing with a spooky green light at night, which is definitely not the only secret it's hiding.

The story's the main attraction here since there's no combat and little true sleuthing. As you progress through dialogue you'll unlock new "charms," words to use at those critical turning points that split the story off into actual branches along the visual story tree in the Chronicle book. It's not particularly puzzling though. Oftentimes I've got one choice available to me, which will lead to a path down the story where I pick up another charm in a main conversation, which allows me to unlock a new path from another juncture. It isn't a traditional adventure game about pixel-hunting or solving riddles, more a guided tour through a non-linear spooky story.

(Image credit: Hiding Spot, Fellow Traveller)

As a result of that tight control, Beacon Pines has structured its story in a way that's near guaranteed to play out in a satisfying order. It didn't allow me to bull through to an end point and spoil the twists for myself before I came back to find a new path. It slowly spiraled me outward, uncovering dead ends almost in layers as I crept towards its conclusion. It does a swell job of teasing its twists: one I proudly guessed and another I absolutely didn't.

All throughout, the non-omniscient narrator, voiced by Kirsten Mize, absolutely sells the storybook experience. Her voice pairs so well with the visual aesthetic, soothing through most points of the story and getting excited or frustrated at its many false endings.

Beacon Pines has a fondness for putting dialogue in all-caps and a style of quippy teen banter that will hit or miss based on personal taste. Behind that sly, self-aware veneer, it's genuinely a more empathetic story about 12-year-olds navigating friendship and loss than I had anticipated.

I spent about six hours with Beacon Pines, front to back, and likely left a secret or two on the table but did get through its major endings to finally arrive at the one true twist. Your best bet is giving the demo a try over on the Beacon Pines Steam page, which will take you through the first half hour or so of the story to make sure its blend of wry teen dramady works for you. Beacon Pines properly launches tomorrow, September 22.

(Image credit: Hiding Spot, Fellow Traveller)


Читайте также

Sand Land review

Garry's Mod is removing 20 years' worth of Nintendo-related items from its Steam Workshop following takedown request: 'It's Nintendo. Need more be said?'

FF14 and FF16 senior translator Koji Fox says 'you can kinda tell' game director Naoki Yoshida is 'like: I'm done with dark fantasy, I want to do something light again'

Москва

Сотрудник ОМОН «Крепость» стал бронзовым призером на соревнованиях Центрального округа Росгвардии по боксу

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Порт пяти морей. В Москве стартовал летней сезон речной навигации

Столица двинулась на «Восток»: чем занимаются путешественники на трассе М-12

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

«Где ваши манеры?»: интервью со звездным экспертом по этикету Дианой Булатовой