Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Slime Rancher 2 is sucking up my time like I'm sucking up slime

 Slime Rancher 2 is sucking up my time like I'm sucking up slime

I'm running around at top speed vacuuming up cartoon apples so I can fire them into the mouth of a giant grinning blob with the feverish desperation of someone trying to take down an enemy APC with a grenade launcher. 

Why? I have no idea. All I know is, there's an enormous slime blocking the opening of a cave, and it likes eating fruit, and maybe if I feed it enough something will happen so I can enter the cave. Yeah, but why? I don't know! I really don't know. There's a cave I can't enter because the blob is in the way. There might be something cool in the cave. I will spend as long as it takes to find out.

Like Disney's Dreamlight Valley, Slime Rancher 2 excels at compelling you to do things because you might get to do more things once you've done those other things. Armed with a vacuum gun, you begin in a base with just enough of a tutorial to let you know that sucking up slimes, expelling them into a holding pen, and feeding them their favorite snacks will result in them pooting out gems. Suck up the gems and fire them into the stock market to earn coins, or fling them into your fabricator to print out gear upgrades. That's about all the game tells you. While Dreamlight Valley spells everything out for you with an infinite to-do list, Slime Rancher 2 mostly lets you figure things out for yourself after the first 90 seconds, which is kinda nice, actually.

Early on while sucking up slimes, carrots, and gems, I came across a weird little geyser spewing some kind of inky fluid that I couldn't vacuum up. But looking at my fabricator's menu, I saw an upgrade I could craft that would allow me to gather "science resources" from "nodes in the environment." Inky geyser fluid feels sciencey and loosely qualifies as a node, so I figured that's what I needed. Sure enough I was soon slurping up those geyers and other new resources I could use to build more upgrades.

Slime Rancher 2 knows just how to keep me motivated. While dashing around hoovering up carrots and chickens to feed my imprisoned slimes, I could spy barely visible objects on the top of distant cliffs or archways and immediately wanted to find a way up to collect them. With my base at the center of the map, most of the world is gated off in three directions, covered in the 'fog of more' (I simply can't call it 'fog of war' in this cheerful place) making me anxious to unlock it and see what the rest of the map looks like. The spacious base makes me wonder what else I can build inside it, like gardens, silos, and ponds, with an underground annex promising still more room to build. I only have four slots on my vacuum gun, each capable of holding stacks of one item, so I already have an ongoing quest to add more slots and storage capacity. That's all the reason I need to keep sucking up everything I find.

(Image credit: Monomi Park)

Even without the to-do list growing in my head, Slime Rancher 2 is a beautiful, colorful world to spend time in. Slimes are plump and adorable (though a bit gross when they leave a smear of goo on the ground or walls) and everything looks so darn fluffy. Even rocks and boulders look comfy enough to curl up on and take a nap. There be monsters, though: scary Tar blobs appear at night in droves, consuming everything in their path and happy to take a bite out of you (though they can be disabled in the menu if you want a completely gentle experience).

I only briefly played Monomi Park's original Slime Rancher, so I can't really make a comparison between the games, but Early access or not, Slime Rancher 2 feels polished and fun and wholesome, unless you think too long about putting cute blobs in jail and watching them go feral if you don't feed them enough.

(Image credit: Monomi Park)

I do have a couple small complaints: the sprint meter feels completely unnecessary in a game like this (just let me run at top speed at all times, because what's the harm?) I also wouldn't mind an on-screen compass so I know which direction I'm facing without having to open my map. But despite those little objections, I can already feel my impending weekend being sucked into Slime Rancher 2 the same way I'm sucking slimes up into my vacuum. 

There was something cool in the cave the giant slime was blocking, by the way. Several somethings, actually, but best of all a cute kitty slime that I promptly vacuumed up and who now lives at my base, an adorable new prisoner. See, all that time spent shooting fruit into a giant blob's mouth was worth it. I knew it would be, even though I didn't know why.



Читайте также

Senua's Saga: Hellblade 2 PC system requirements leave one big question unanswered

Insanely ambitious Elder Scrolls remake Skyblivion shows off another reason it's not releasing until 2025: refreshed dungeons with unique appearances for each region

I fell in love with Abiotic Factor the minute I strapped a couch cushion to my chest and called it armor—there's no other survival game like it




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Форум Доноров представил результаты первой лаборатории проекта «Музеи и меценаты»

Почти 350 малышей появились на свет в роддоме МОЦОМД в апреле

Москва вводит временные ограничения на продажу алкоголя 4, 5, 8 и 9 мая

«Страна забытых сказок» в «Геликон-опере». Детское радио приглашает