Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
Game News |

Call of Duty is betting big on AI. Will it pay off?

 Call of Duty is betting big on AI. Will it pay off?

The writing is on the walls. Call of Duty is going through a change, and it may actually stick this time.

You can roughly map out the evolution of first-person shooters over the last 1.5 decades with the yearly Call of Duty releases. There was the era where everyone was super-into modern military shooters, followed by a few years when our boots lifted off the ground and started wallrunning or jetpacking. When hero shooters hit big, Treyarch responded with Black Ops 3's unique characters and ultimates. That was fun for a bit, but then the clock reset and Activision thought, hey, maybe World War 2 would be fun again. It wasn't.

This brings us to our current era, the one I believe is on its way out the door: battle royale. Activision committed to battle royale early and captured a huge audience with its standalone, free-to-play Call of Duty: Warzone. The most popular way to play CoD in 2022 is in a lobby with 149 other people, something I never imagined in 2007. But now almost three years in, I've noticed a waning interest in the same ol' battle royale and I think Activision has too. Infinity Ward is bringing back battle royale in Warzone 2.0, but at the same time it's going big on its next bet: AI and PvPvE.

If you haven't noticed, there are AI combatants all over Modern Warfare 2. In fact, literally every tentpole mode in Modern Warfare 2 is implementing AI in some way:

  • Multiplayer: AI grunts join the battle in the 20v20 Ground War modes
  • Warzone 2.0: AI are littered across the new Al Mazrah in strongholds protecting rare loot
  • Spec Ops: 2-player co-op missions against AI
  • Raids: Destiny-style co-op missions with complex AI encounters and combat puzzles
  • DMZ: Warzone's mysterious new PvPvE extraction mode launching alongside battle royale

We're getting our first taste of CoD's AI push during this weekend's Modern Warfare 2 beta. In new mode Invasion, a take on Titanfall's Attrition mode, nameless grunts join a large-scale 20v20 team deathmatch where AI kills are worth fewer points than players. I didn't expect much out of Invasion, but it's actually my favorite mode of the beta so far. Moment-to-moment it's still TDM, but the extra bodies running around saturate the map such that it gives the illusion of a grand, almost Battlefield-scale conflict in a much smaller space. It's also just satisfying to mess up a whole gang of AI that go down in one or two bullets.

I'm very interested in how Modern Warfare 2 will tackle raids. Infinity Ward is deliberately drawing comparisons to Destiny 2 in its description of raids as "cooperative engagement requiring teamwork and strategic, puzzle-solving thinking in-between bouts of intense combat." Destiny's raids are almost universally regarded as the best parts of those games, yet only a fraction of the people who play it ever see them because of level requirements. Infinity Ward seems to be expediting that process by simply making raid missions that anyone can play.

Beyond Warzone

I think the true test of Call of Duty's AI experiment will have to wait until Warzone 2.0, though. I'm skeptical that the nameless grunts wandering around the map in battle royale will add anything more than target practice. Infinity Ward says AI enemies have a "variety of lethality levels" and "defend their territory like a CDL pro," but the grunts content streamers encountered during the live Warzone 2.0 reveal were pushovers. I've yet to see any AI that truly threatens players in the way that, say, Hunt: Showdown's slug monsters, bug assassins, and aquatic tentacle freaks do.

If AI is little more than a distraction in battle royale, I hope it takes center stage in DMZ. My newfound love of extraction shooters may be coloring this a bit, but I get the sense DMZ is a big deal for Infinity Ward. There's a growing interest in the format that splits the difference between high-risk survival shooters and battle royale. Many extraction shooters—characterized by the freedom to roam the map, fight players, complete objectives, and leave whenever you want—have been popping up lately. The burgeoning genre has been dominated by stealthy cowboy shooter Hunt: Showdown and milsim Escape From Tarkov, but newer challengers include the diesel-punk shooter Marauders and The Cycle: Frontier. Battlefield 2042 even gave the extraction format a spin last year with Hazard Zone, though it didn't catch on there.

The Warzone 2.0 announcement blog post describes DMZ as a "passion project" inside Infinity Ward and contributing studios, language it doesn't use for Modern Warfare 2's two hundred other modes. It's also the only mode with its own logo, completely separate from the Warzone branding.

call of duty dmz

(Image credit: Activision)

To make DMZ feel distinct from Warzone, Infinity Ward should really consider getting creative with AI. Think bigger than grunts: one of Hunt's greatest strengths is how the unique behaviors of its monsters force you to change up your strategy (like the Human Torch-like Immolators who explode if you pierce their skin with anything sharp). There should be environmental hazards and other things to do than run from place to place and shoot other players. Think too small with extraction shooters and you end up with Battlefield 2042's ill-fated Hazard Zone.

If Infinity Ward can do for extraction shooters what it did for battle royale, it could really be something special (and even beat Fortnite to the punch this time). I can see this being the proper kickoff of a PvPvE trend where all the battle royale games slowly creep closer to Escape From Tarkov or Hunt. I hope it pays off, because I'm definitely done with shrinking circles.



Читайте также

PC Gamer magazine's new issue is on sale now: Final Fantasy XIV: Dawntrail

Sega провела ещё одну волну увольнений в Европе и отпустила Relic Entertainment на волю

Релизная версия Ghost Trick: Phantom Detective для смартфонов продаётся со скидкой 32%

Москва

Трехкратный обладатель Кубка Гагарина уволил тренера и назначил нового

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Каждый пятый российский зумер планирует переехать из города-миллионника в Москву

Выпуск ЦФА на платформе «Атомайз» поможет снизить нагрузку на экологию

Российская компания ЭНКОСТ выходит на рынок Казахстана

Эксперты КА «Главный Советник» приняли участие в форуме «Тренды и антитренды корпоративного видео сегодня»