Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

This engineering sandbox is already so complex you can build games inside its demo

They say restrictions breed creativity. A completely blank page or a directionless pile of building blocks can be an intimidating thing, and that feeling hit me full force when I first loaded into the demo of Plasma, a sci-fi building game coming to early access next year. But as I got acclimated to its surroundings and systems, I found some helpful constraints that pushed me toward a satisfying loop of tinkering and tweaking.

The developers describe Plasma as a “creative engineering playground," and it is a pure sandbox sim. Its demo was just released last week during Steam’s Next Fest along with a cute behind-the-scenes making-of for the trailer, which shows how it was entirely put together with in-game tools. With no campaign in the demo and none planned for release, the focus in Plasma is really on creativity.

Even in demo form, Plasma gives you robust systems to build your own structures, robots, and worlds. There are hundreds of components, and all of them can be customized. There’s also a visual programming language you can use to control and manipulate almost every mechanical component.

The tutorial introduces you to core game concepts: I play with an RC car using a little joystick nearby, and a bunny-shaped robot sits at the next station, stuck in ‘wireframe mode.’ With it I can basically turn any object in the game world immaterial and manipulate it without gravity, making it easier to get to hard-to-reach sections. Next I run into a car that’s missing a wheel, which I drive around once I fix it. It doesn’t go very fast, but I still ended up crashing into the bunny bot, which made him sad.

Plasma sandbox building sim

(Image credit: Dry Licorice)

A nearby structure has a broken switch that introduces me (very gently, thankfully) to its programming language. There’s a “sketch” panel which lets me drag and drop components to establish logic and functionality. For this one, you simply drag a line from the button over to the door, and then when you go back outside and hit the button it’ll open the door. When you’re actually working with it for your own creations, it’s a bit more complex. The screenshot below shows a simple sketch I made to use one button to both open and close a nearby door.

Plasma sandbox building sim

(Image credit: Dry Licorice)

The visual programming language is pretty intuitive, but it makes me wonder if there will be some kind of manual released with Plasma, because it’s extremely detailed. The devs put an arcade cabinet in the tutorial with a functioning version of Pong in it, programmed entirely using in-game tools. I also found a cabinet with a simplified version of Space Invaders when I went poking around in the corners of the starter world.

A remote controlled drone, a console that lets you switch between night and day, and an operational Ferris wheel later, I finally make it to the Building Area. Here the game opens up and you can access the full complement of tools and utilities. There are a few step-by-step guides that show you how to make a flashlight, a small base, and a plasma cannon. I spent extra time tricking out my cannon because I knew I was going to need it. You always need a plasma cannon.

Image 1 of 2

Plasma sandbox building sim

(Image credit: Dry Licorice)
Image 2 of 2

Plasma sandbox building sim

(Image credit: Dry Licorice)

The best part of any game that features an extensive sandbox is checking out all the cool stuff smarter and more creative people have made with it. Despite still only being a demo, Plasma is no different. There are already tons of cool robots, structures, and components people have built that I was able to import into my own game. With a click of a button you can build them in your own world and tinker with them, take them apart, or pore through their programming. One player even made a drone that follows you around using laser rangefinders to maintain a safe following distance and stable altitude. Practical.

More practical: Building a dragon so you have something to shoot at with that plasma cannon.

Plasma sandbox building sim

(Image credit: Dry Licorice)

There’s tons of potential in Plasma. You can change permissions in your worlds to allow or disable players to do basically anything, with incredible granularity. I'm already imagining people building escape rooms with hidden switches and password puzzles, giant robot obstacle courses, and engineering challenges. I was just happy I got the door working. I had to, to deal with all of the frogbots.

Plasma sandbox building sim

(Image credit: Dry Licorice)


Читайте также

Netmarble верит, что Solo Leveling: Arise станет новой «дойной коровой»

Инсайдер Midori: «Sonic Rumble (Sonic Toys Party) не будет эксклюзивом Apple Arcade»

В космической игре Starvara Battle Royale есть матчи на 120 человек

Москва

В городах России выступят летом юные вокалистки из Приамурья

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Экзаменационный центр «Воронеж-НК» на базе Воронежского ТРЗ Желдорреммаш сертифицирует до 200 дефектоскопистов ежегодно.

Аналитическое исследование «585*ЗОЛОТОЙ» показало, сколько тратят на обручальные кольца в 2024 году в разных городах России

28 инвестиционных проектов Туризм.РФ перешли в активную фазу реализации

Врач-стоматолог Татьяна Сумцова: незаметные заболевания, которые могут быть опасны