Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

This $8 vaporwave FPS has you doing battle with CRT goblins and lightning whales across a dream universe

 This $8 vaporwave FPS has you doing battle with CRT goblins and lightning whales across a dream universe

Dreamwild is something special: a solo-developed, retro-styled shooter that has a singular aesthetic. Half the game looks like Ray Harryhausen stop motion gone vaporwave, while the other half is a brisk, Quake-style shooter in surreal neon dreamscapes, its vibe cinched by a fantastic soundtrack.

In terms of structure, Dreamwild is a fairly lightweight roguelike—a lot of the juice lies in figuring out its rules and the specific combination of items and secrets to unlock the final encounter. Dreamwild has you diagonally bunnyhopping (a movement trick lifted from Quake) around its arenas. 

Your main weapon is a glowing golden sword ringed with these runic circles floating in the air. It flings sword beams at your foes when you're past a certain health threshold, but like The Legend of Zelda, you lose this ability after taking too much damage. There are also secondary weapons hidden throughout Dreamwild's procedurally-generated environments, none more desirable than its Titanfall/Cruelty Squad-style grappling hook. 

The levels remind me most of the uncharted worlds from Mass Effect (one of the best parts of Mass Effect, sorry haters).

I'm a little torn on the grappling hook's rarity: it's so good as to feel essential, especially in the game's megahard, platforming-intensive final area. But that same scarcity leaves a grappling hook appearance so welcome, so game changing, it makes me appreciate the delayed gratification.

In addition to the combat arena worlds, which have a classic PC shooter look to them, you can rest up and grow in power at a home base presented with pre-rendered backgrounds and sprites out of Donkey Kong Country or Killer Instinct.

That's the thing that immediately demanded my attention from the game's first trailer. Dreamwild's non-combat exploration segments are absolutely fantastic. The backgrounds remind me of the most elegiac, nostalgic '90s-era renders, and these environments are filled with a surprising number of NPCs you can talk to. They all look like the dudes from Hylics, and have this claymation quality that's simultaneously unnerving and charming. 

They don't have a ton of dialogue, but what's here is fun and characterful. The floating heart with eyes and tentacles by the healing fountain is an incorrigible flirt, for example, while your merchant is an exuberant, floppy flesh monster with a kawaii face. One of the dreamsprites has a small character arc and a backstory tied to your main adventure, lore that's expanded on in some deliciously opaque, FromSoft-reminiscent unlockable tomes.

The shooter portions are just as striking but borrow from a different vein of '90s nostalgia than the rendercore exploration bits: early 3D first person shooters. Dreamwild has two rendering modes, "crunchy" and "creamy," which ape the two dueling pianos of late '90s 3D graphics: crispy software rendering with banded textures and lots of pixels, or the smooth textures and higher resolutions of old 3D accelerator cards like the 3DFX Voodoo.

In terms of actual retro games, it's usually Voodoo all the way for me, but I highly recommend sticking to crunchy mode. It's more of an "as you remember it" style of treatment, and the pixelation honestly does Dreamwild's art style a lot of favors, not unlike how classic sprite work just looks better on a CRT.

You're dropped into these vast, procedurally generated moonscapes for the action portions, and the levels remind me most of the uncharted worlds from Mass Effect (one of the best parts of Mass Effect, sorry haters). Each of the four combat dreamwilds has a unique look and mechanically distinct enemies, and I think it's an impressive achievement to have this much variety in a solo-developed, $8 game. 

Image 1 of 4

gazing upward in Scourge Plains in dreamwild

(Image credit: Fading Club)
Image 2 of 4

Pre rendered entry area of Dreamwild's palace, cone with floating sphere over it in center

(Image credit: Fading Club)
Image 3 of 4

looking upon a portal in Dreamwild

(Image credit: Fading Club)
Image 4 of 4

Dreamwild's brightest area, all green and blue, text reading Sunken Grounds

(Image credit: Fading Club)

My favorite area is the "Sunken Grounds (Cambrian Technology Bed)." Its verdant hills are dotted with unexplained ruins and haunting stone faces. In the Cambrian Tech Bed you do battle with flying lightning whales and hostile CRT television goblins, while the starting Scourge Plains are inhabited with bruiser ogres and dive bombing floating eyes.

The horde survival is frustrating at times, and I'm still working at reaching the ending. I had one run cut short agonizingly close, with only a sliver of the final boss' health left. Despite my frustrations and many tragically terminated runs, Dreamwild's achingly nostalgic vibe will keep me coming back for a while yet.

I think it's an almost unfair value at $8. For the price of a sandwich, you can play a shooter that genuinely moved me. I got chills up my spine the first time I saw every one of Dreamwild's areas, from its alien purple tundra under an angry red eyed moon to the claymation palace where all my weird little friends hang out, all of these places stirred something in me. I just can't recommend it enough, and if you want a sandwich that'll bring you to the brink of tears, buddy, you're gonna have to fork over more than eight clams, I'll tell you that much.



Читайте также

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Даже критики не устояли перед Stellar Blade

В War Thunder Mobile проходит ЗБТ авиарежима — ещё есть шанс записаться

Москва

Расплата за расточительство! ФК «Оренбург» на домашнем поле уступил ФК «Динамо» (Москва) – 1:2

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

«Где ваши манеры?»: интервью со звездным экспертом по этикету Дианой Булатовой

Порт пяти морей. В Москве стартовал летней сезон речной навигации

Столица двинулась на «Восток»: чем занимаются путешественники на трассе М-12