Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Great moments in PC gaming: Clearing your first savage raid in Final Fantasy 14

 Great moments in PC gaming: Clearing your first savage raid in Final Fantasy 14

Great moments in PC gaming are bite-sized celebrations of some of our favorite gaming memories.

Final Fantasy 14

(Image credit: Square Enix)

Developer: Square Enix
Year: 2013

I've never taken games very seriously. I'm not competitive, I don't min/max, and I steer well clear of anything that involves ranking my skill. At least, until I tried my first savage raid in Final Fantasy 14.

I've played the MMO on and off since 2014, but I would always comfortably stop right before things got too difficult. Saying that, I do have vague recollections of queueing for Leviathan Extreme in goddamn duty finder back in A Realm Reborn—an endeavour that took 90 minutes to queue for and then a further 90 minutes to complete. I had no concept of "high-end" content back then, blinded by my desire for a fiery blue horse mount. I would never grind for the best gear, and never stray too far from my comfortable, casual path.

Then came Endwalker. Things were different. I wasn't the sole remaining member of a dead guild once occupied by my old work colleagues. I was on a new server, with a new guild that actually played the game. We journeyed through the expansion's story together, wrapping up in a little over a week. Then came the question: "When are we doing the extreme trials?" Again, my only experience of these was a single run motivated by a horse.

Tentatively, I agreed. We began with the second extreme trial, spending our Christmas week together clearing. I wasn't very good. My fear of healing outside of casual content had me switch from my white mage main to dancer. I didn't have my rotation down, mindlessly smacking whichever button was lit up, but I realised I wasn't too bad at memorising boss patterns. It was actually pretty damn thrilling.

January 2022 came and with it savage raids. Harder versions of normal story-based raids, and the second-hardest thing in the game after ultimate raids. This time, I was prepared. I'd spent time brushing up on my rotation, practising on striking dummies and lurking in Discord server The Balance. I meticulously researched mechanics, bought raid food and potions, and got ready to tackle the hardest thing I'd ever attempted in FF14.

I spent over a week dying to mechanics over and over, trying to figure out who was going wrong and where. Nailing my rotation and figuring out when to help the healers with mitigations. Adjusting to all the different strangers who we met in party finder, each with their own strengths, weaknesses, and beliefs on how things should be done. Some parties went better than others, of course. We hit enrage numerous times—an invisible 10-minute timer that wipes the party when it runs out—and it was disheartening to die with the boss at less than 1% HP.

But then we did it. We frickin' did it! The screen faded to black, and a cutscene of the boss being felled played. It's exactly the same as the one that plays for the normal version, but seeing it this time around was so much sweeter. I've never considered myself capable enough to play 'hard' versions of the games I love, and yet here I was. The process of learning, improving and eventually defeating the boss was a surprisingly addictive journey. Seeing both myself and my friends progress, cheering each other on and consoling each other through fatal mistakes brought us all closer.

I'm still yet to clear a savage tier. The time commitment proved too much, and party finder burnout is real as hell. But nothing will beat the satisfaction I felt at clearing that first savage raid. Realising that yeah, I was actually good enough. Victory tasted sweet, but a newfound belief in myself was a whole lot sweeter.



Читайте также

Steam closes refund policy loophole, finally comes up with a name for the thing where you can play a game early if you pre-order

Garry's Mod is removing 20 years' worth of Nintendo-related items from its Steam Workshop following takedown request: 'It's Nintendo. Need more be said?'

Demon Slayer-Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board! — промо-ролик к выходу в Японии новой игры по "Истребителю демонов"

Москва

Сотрудник ОМОН «Крепость» стал бронзовым призером на соревнованиях Центрального округа Росгвардии по боксу

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

ДЭГ местного значения // Суд оставил в силе итоги электронного голосования на выборах президента

Зацепиться за угол. Какое жильё можно купить в Москве за миллион-полтора

Порт пяти морей. В Москве стартовал летней сезон речной навигации

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)