Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

I can't get over this dungeon crawler's incredible melee combat and gorgeous graphic novel looks

 I can't get over this dungeon crawler's incredible melee combat and gorgeous graphic novel looks

The first time I got really far in Mortal Sin and unlocked its third area, I thought I was overpowered. My character was basically Guts from Berserk: he would become immune to damage whenever he launched into his spinning sword Beyblade power attack, and he'd snagged a rare drop greatsword that would trigger it without a windup to boot. On muddling through that third area and reaching Mortal Sin's early access endgame though, I realized my error: you have to be overpowered to survive these final levels.

Mortal Sin is a first-person melee combat-focused roguelike from solo developer Nikola Todorovic. We actually published a review of Mortal Sin last March⁠ after an early version of the game was mistakenly labeled as a finished build by a third party representing Todorovic. Despite that mix-up, PC Gamer contributor Tom Sykes loved that early version of the game and its "heart-stopping melee" combat, giving it a very respectable 81%, and I'm pleased to report that the complaints he did have are well addressed in the game's impending early access release.

The first-person melee combat is the star of the show here, and it's been refined and reduced like an unctuous demi-glace. Connecting a hit with an enemy produces a crunchy, screen-shaking hit register that clips the action ever so slightly and sends their nasty giblets flying every which way, leaving delimbed (and often beheaded) opponents to wander impotently until you put them out of their misery. It feels incredible, and when you wade into a big group of enemies and just give them one big swing of the "One Hundred Man Slayer," hoo boy! Just a chunk chunk chunk, with the screen juddering as it makes contact with each enemy in turn, practically lagging out from all the hit registers.

Mortal Sin passes two crucial gut checks for me: the first is that when I'm not playing it, I find my thoughts drifting back to its blue and red hellscapes and brutal melee dance⁠—it's a game I got lost in playing, and I was so deep in one play session that I almost forgot to run out and buy my nephew's birthday gift before the shop closed. The other is that each class unlock feels like it could be my new favorite. Tom's criticism that the early version of Mortal Sin didn't have enough meta progression was well and truly addressed.

I was wondering how I could play anything other than the pugilistic, open palm and roundhouse kicking Monk, but then I unlocked the Berserker and found that damned sword, the only videogame Dragonslayer, Buster Sword, "large hunk of iron," big ass sword that's felt as good as the ones FromSoftware makes. And even as I say that, I find myself eyeing the distant unlock of the blood orb-launching, cast-from-hit points Vampire class.

Image 1 of 5

Looking up at demon tower while holding guts sword

(Image credit: Nikola Todorovic)
Image 2 of 5

Spin attack on giant Diablo guy with Guts sword

(Image credit: Nikola Todorovic)
Image 3 of 5

Crumbling hallway with giant eye staring out of doorway

(Image credit: Nikola Todorovic)
Image 4 of 5

looking up at wall with freeky guy staring out

(Image credit: Nikola Todorovic)
Image 5 of 5

Jump scare wall face guy in Mortal Sin

(Image credit: Nikola Todorovic)

Mortal Sin is elevated further by its presentation. Every frame looks like it was lifted from a metal album cover or '70s fantasy dust jacket⁠. It's a Van Wizard, prog rock sort of game. Mortal Sin has the timeless, cell-shaded perfection of something like Okami, and I think my only wish is that Todorovic gets more sci-fi and weird with future dungeon tilesets, like he did in the game's final level and hidden areas.

Really, it's a must-buy, even in early access, and I can't wait to see how it grows as development goes on. You can wishlist Mortal Sin on Steam right now, and can play it yourself in just a few days when it releases on March 15.



Читайте также

The most underrated Deus Ex game is criminally cheap on Steam, even though you all deserve to pay more after being so mean about it

The blasphemy of playing Half-Life with a gamepad is now easier as Black Mesa gets a sudden weighty update, devs tease 'more dangerous patch' to come

Состоялся релиз карточного рогалика Aftermagic на iOS — в Android-версию добавили новый контент

Москва

«Гонка Героев» открывает сезон при поддержке ENERGY

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Тема дня: Росавтодор: в 2024 году до четырех полос расширят 376 км федеральных трасс в рамках капремонта

Социальная работа на предприятии: современные тенденции и интересные кейсы

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Аддитивные технологии помогают "Норникелю" обрести импортонезависимость