Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
Game News |

Go-Go Town is a cozy mix of life and management sim: 'Instead of conveyor belts like Factorio, we've got people belts'

This boom period for life sims and management games shows no signs of recession. Here's another cozy-looking town building game which endeavors to steal away our nighttime hours with the thrill of friendship and logistics: Go-Go Town puts you in charge of a struggling tourist destination, and got a new trailer at the Future Games Show today, embedded above.

Earlier this week at GDC, I spoke to Go-Go Town game directors Cheryl Vance and Joel Styles, who describe the game as a management sim like Theme Park or Two-Point Hospital that's played from the perspective of a game like Stardew Valley. 

"We have tried to remove the menu driven interface," Styles told me while playing a demo of the game. "No god hand, no god overview of things: we have placed you directly in the world. You can basically do whatever a resident, or an NPC can do, and vice versa, they can do whatever you can do."

As Styles demonstrated, you can take a hands-on approach to building your pastel-colored town, personally chopping down trees, catching fish, and mining, but to grow you'll have to automate the town by giving NPCs tasks like producing lumber or couriering raw materials to the projects that need them.

"So you can make these logistics chains and basically get an economy with logistical flow, and really set up the flow of goods in a very tactile way," said Styles. "Instead of conveyor belts like Factorio, we've got people belts."

Developer Prideful Sloth, which previously released "world-crafting sandbox" Grow: Song of the Evertree and open-world adventure Yonder: The Cloud Catcher Chronicles, has been working on Go-Go Town for under a year.

"It's earlier than we would generally show a game," Vance told me. "And I find that uncomfortable. But the reason we're doing that is because we want to do more community development, like, alphas, betas, and rolling feedback."

Image 1 of 6

(Image credit: Prideful Sloth)
Image 2 of 6

(Image credit: Prideful Sloth)
Image 3 of 6

(Image credit: Prideful Sloth)
Image 4 of 6

(Image credit: Prideful Sloth)
Image 5 of 6

(Image credit: Prideful Sloth)
Image 6 of 6

(Image credit: Prideful Sloth)

From GDC in San Francisco, Vance and Styles flew to Boston for PAX East this week, where they'll share the demo they showed me with the public, and hope to get some actionable feedback. 

There's no set release date for Go-Go Town right now, but Vance expects to have it out next year. A planned addition before then is cooperative multiplayer, but with the PAX demo and betas to follow, Vance wants to know what else players find exciting—a competitive mode? Something else entirely?

"In Yonder, people are like, 'I want to swim in this place,' but we developed the levels in a way that means you could never swim," Vance told me. "It's just not how we developed the game. And so we're trying to take that understanding and knowledge now into this and go, 'OK, let's take, let's take the skeleton which we've spent the year making, because we've got a sandbox version of it, let's actually work with players to develop the structural game."

Something key for me in this kind of game, beyond the structure, is the personality—"wholesomeness" and "coziness" can tip into the saccharine or pandering. Go-Go Town is certainly cute, but at a glance, it didn't look cloying, and a bit of mischief is allowed: You can spray your residents with hoses, or let your town deteriorate for the heck of it, perhaps attracting tourists who appreciate piles of trash. Some of those tourists may be aliens.

Go-Go Town has a Steam page where it can be wishlisted, and if you're at PAX East this weekend, you can find Prideful Sloth at Booth #15087 to try the game yourself.



Читайте также

Every ARPG needs a good endgame, and for No Rest for the Wicked, it's a roguelite that just got a huge update

Activision secretly experimented on 50% of Call of Duty players by 'decreasing' skill-based matchmaking, and determined players like SBMM even if they don't know it

Survival RTS Cataclismo added a sandbox mode, because sometimes we just want to make our silly little castles in peace




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Москве состоялся фестиваль «ДэнсхелпФест»

Дистрибьюция Музыки.

«Норникель» внедрил решения на базе ИИ почти на всех производственных площадках

Like FM – федеральный партнер Random Fest 2024