Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
Game News |

Witchfire reveals a surprisingly deep magic system at the Future Games Show

 Witchfire reveals a surprisingly deep magic system at the Future Games Show

I've been anticipating Witchfire ever since it was announced in 2017. At first, it was all about the pedigree: It's a "dark fantasy shooter" being developed by The Astronauts, a studio founded by former members of Painkiller developer People Can Fly. Painkiller is quite simply  a masterpiece FPS, and so the prospect of a similar shooter from the original creators immediately had my attention. Everything I've seen since has only strengthened my interest.

Witchfire will square off against hordes of demonic enemies using both guns and magic, and while most of what we've seen of the game so far has focused on conventional firepower, a new trailer unveiled today at the Future Games Show is all about the spells. They deal impressive damage on their own, and also work in conjunction with the game's weapons to amplify their destructive capabilities.

The magic system in Witchfire looks to be more complex than I expected from a run-and-gun shooter. There are two types of spells, light and heavy. Light spells are quick to fire and draw little stamina, while heavy spells are slower and more damaging, and more draining on the player, too. 

Most spells are also based on the four classical elements of earth, water, air, and fire. Each has its own unique property, and they'll interact when combined: Fire-based spells cause enemies to take more damage, for instance, so if you set an opponent on fire and then hit it with a shock spell that spreads to other enemies, they'll all take more damage because the "source enemy" was on fire.

I'm not sure it's quite as "intuitive" as designer Karol Krok says in the video, but it definitely looks cool. Purists may disagree, but to my eye it gives Witchfire a shade of similarity to games like Destiny 2 or Outriders: Hails of bullets punctuated by blasts of high-damage powers that skillful players can weave together to really wreak havoc. Painkiller didn't really have a system like that, but People Can Fly's follow-up Bulletstorm sort of did. The skillshots system was maybe a bit crude (and definitely a bit silly), but it fostered a similar sort of systems-combo creativity in players.

(Courtesy of Future Gaming Show host GamesRadar, here's a video of every skillshot in Bulletstorm. It's 10 minutes long and amusing from start to finish, although I must admit I'm a sucker for that sort of thing.)

Witchfire is expected to be out later this year and will be available for PC on the Epic Games Store.



Читайте также

Hasbro says Magic: The Gathering's Fallout-themed Commander cards were 'probably our best-performing Commander set ever'

Little Hero Survival.io 1.080

After 10 years on Steam, Korean MMO ArcheAge is giving up on North America and Europe




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Российские ученые первыми создали средство, способное вылечить болезнь Бехтерева

Более 100 студентов посетило СЛД Курск в рамках акции «Неделя без турникетов»

Ведущие «Авторадио» исполнили в Кремле культовую песню о самой масштабной стройке XX века