Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Lies of P is so blatantly Bloodborne that I feel bad for liking it

 Lies of P is so blatantly Bloodborne that I feel bad for liking it

There are soulslikes that copy the difficulty of Dark Souls, or the corpse runs, or the forlorn fantasy worlds. A lot of them copy all of the above. But the fonts? That's a level of shameless reproduction that makes me hiss through my teeth a bit, which is what I wanted to do when I started up a demo of Lies of P, the Pinnochiosouls game we've been mildly obsessed with since last year. The twist, which I am still trying to process, is that it also seems like it's pretty damn good.

Lies of P is such an odd thing—I'd love to know if the developers decided the world desperately needed a dark and moody Pinnochio videogame first, or decided to make their own version of FromSoftware's Bloodborne before poring through the public domain to find the right puppet. If they'd just started it a couple years later, maybe it would've been a Winnie the Pooh game again. Whatever the origin story, Lies of P is 100% committed to the bit. 

The game looks and moves like a younger sibling of Bloodborne or Dark Souls 3, with the sort of measured pace that requires care in dodging big enemy strikes. You can run past mobs, but only with some deliberate kiting. Light and heavy attacks, familiarly mapped to a controller's right bumper and trigger by default, can be chained into multiple strikes. Perhaps the most telltale sign here that this isn't Bloodborne is that it's running at a much smoother 60 frames per second than FromSoftware's gothic PS4 masterpiece.

After Elden Ring's vast sprawl, it was refreshing—exciting, even—to put my hands on a game that feels so much like the more constrained games FromSoftware was making a few years ago. From the one area I explored, a dilapidated factory, Lies of P seems to have learned its lesson well. There are raised walkways with surprise drops into rooms where shambling automata wait to attack. There are intimidating monsters roaming around near smaller groups, ready to chase you into a pincer attack. There's a tall ladder you climb down directly into a poison fog, where a towering boss waits to step on you. Of course there's a glowing item in there inviting you to linger a few seconds too long.

My favorite discovery in the demo was that Pinnochio has a mechanical arm, allowing him to take advantage of his not-a-real-boy status to equip a grappling hook or a cannon that fires explosive charges that detonate after a few seconds. I have to admit I'm smitten with seriously Lies of P seems to be taking its interpretation of this setting, with clockwork soldiers and posessed marionettes and fucked up clowns just a few of the steampunk circus enemies I saw in half an hour.

I was told, too, that dialogue choices—lies—you make throughout the story will affect how it plays out, which is as standard as videogame design choices come, but actually pretty funny in a game about Pinnochio. Maybe really funny, when Lies of P seems to be treating its story with the same detached earnestness as any of FromSoftware's doomed post-apocalypses. HBO Mario Kart comes to mind.

I kind of love it? Or I want to love it. It's just that everything about Lies of P feels like it's skirting the razor's edge of copyright infringement, or at least extending its nose well past the point of homage into outright aesthetic theft. It's hard not to see Sekiro's arm prosthetics being an influence here, or the delicate serif font FromSoftware's been using in its games for years. Even Pinnochio himself looks like he was created by a Midjourney AI trained exclusively on moody photos of Timothee Chalamet.

In my short time playing, there were also warning signs that Lies of P will fall into some of the same shortcomings of other soulslikes. The one boss I went up against, a towering robot, was the opposite of fun: just a clunky stepper I had to stab in the ankles in a pool of poison water. Most of the time I couldn't aim the camera high enough to see past his waist. None of FromSoftware's imitators have come close to recreating the studio's best boss fights, and this one seemed more on par with some of its worst.

But Lies of P is clearly a big game, and there may be far better—or more unique—bosses waiting past the confines of the demo. It's shameless, but I'd be lying if I said I didn't want to go out there and fight them.



Читайте также

Warhammer 40,000 has slightly more women in it now and the neckbeards aren't happy

Fallout получил продление на второй сезон

All this Fallout TV show buzz and no new Fallout game to play—but so what?

Москва

Прием заявок на участие в конкурсе на лучшее путешествие по Дальнему Востоку начнется в мае

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Минобороны: техника парада Победы передислоцируется в Москву

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844

Собянин назначил нового главу Стройкомплекса Москвы

Появились подробности аварии в районе Очаково-Матвеевское