Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Supplice is a new retro-FPS made by Doom modders, and it really feels like old-school Doom

 Supplice is a new retro-FPS made by Doom modders, and it really feels like old-school Doom

The boomer shooter genre grew a little bit larger today with the early access release of Supplice, a game that began life as a total conversion for Doom before evolving into a standalone shooter built in the GZDoom engine by members of the Doom modding community.

The story in Supplice is very Doom-like: Humanity develops technology that enables it to travel to the stars, but unfortunately the galaxy is not an overly welcoming place. The exocolony Methuselah has been overrun by terrifying alien creatures, and it falls to you to either chase them away or wipe them out.

"The first FPS games had simple but genius premises and the Supplice team is following in those perfect footsteps," said Mateusz Filipek, marketing manager at Supplice publisher Hyperstrange. "Our story sets the stage for everything else in this game to shine. Polished retro-stylized graphics, classic level design full of environmental story-telling, and references to other fan-favorite shooters are just a few things old-school FPS fans can look forward to!"

I'm not sure I'd call the premise of games like Doom or Duke Nukem 3D "genius," but simplicity can be a strength when all you really want to do is wheel around some big guns and turn large numbers of interstellar goons into a sticky paste. Supplice definitely follows in that tradition: I played through the first level and it feels a lot like OG Doom, which is to say it's fast, chunky, and tough. Even on the "normal" difficulty setting I got my ass kicked a few times when I charged carelessly into monster-infested areas.

My one potential criticism at this extremely early stage—so early that it's not really "criticism" but just something I've noticed—is that the map designs might be a little overly large and complex for this type of game: I had trouble at times figuring out exactly where I was supposed to go and how to get there, a problem exacerbated by the fact that there's no jumping, so you can't get over obstacles and have to find the path around them.

To be fair, I put less than an hour into Supplice, which isn't nearly enough time to make any sort of complete judgment about it—especially since I didn't get my hands on any cool guns, either.

The early access release of Supplice includes the first of a planned six episodes, which is made up of five "quite extensive" maps and a boss fight at the end. The developers figure it'll take anywhere from 2.5 to 4.5 hours to finish, "depending on the player's approach and selected difficulty level," and while the first episode doesn't include all the planned weapons or enemy types, it does support user-made content, including some fan-made maps that are already available.



Читайте также

Seekers of Skyveil convinced me the extraction genre isn't just for shooters anymore

Insanely ambitious Elder Scrolls remake Skyblivion shows off another reason it's not releasing until 2025: refreshed dungeons with unique appearances for each region

Gray Zone Warfare players can now change factions so they can team up with their friends

Москва

В поселке Калининец состоялся этап Чемпионата и Первенства Москвы и МО по кроссу «Кубок Kramar Motorsport»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Вадим Арутюнов и его книга «Записки странствующего армянина»

Планетарий: условия для наблюдения Майских Акварид благоприятные, новолуние

Travel-эксперт Тариел Гажиенко: какую страну выбрать для семейного отпуска

Форум Доноров представил результаты первой лаборатории проекта «Музеи и меценаты»