Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Dwarf Fortress & Caves of Qud roundtable: The masters of simulation talk roguelikes, AI and making the infinite compelling

 Dwarf Fortress & Caves of Qud roundtable: The masters of simulation talk roguelikes, AI and making the infinite compelling

Dwarf Fortress is the kind of deeply simulated videogame where a cat can wander into a tavern, step in booze, get drunk by licking its paws and then vomit booze-puke all over the floor. Caves of Qud is the kind of deeply simulated videogame where you can use a can of "spray-a-brain" to turn an inanimate object like a wall sentient, at which point it can move, talk, fight, and become your companion if you're able to beguile it.

RSS FeedApple PodcastsSpotifyDirect download

Who's talking?

Our interviewees, from left to right: 

Zach Adams: Co-founder of Bay12Games, writer & designer of Dwarf Fortress.
Tarn Adams: Co-founder of Bay12Games, designer & programmer of Dwarf Fortress.
Jason Grinblat: Co-founder of Freehold Games, writer & designer of Caves of Qud.
Brian Bucklew: Co-founder of Freehold Games, designer & programmer of Caves of Qud.

The point is: The developers behind these two games are very much kindred spirits. They're also friends, which comes through in the casual but enthusiastic conversation they had together in a recent PC Gamer roundtable.

Tarn and Zach Adams have been developing Dwarf Fortress for some 20 years, while Jason Grinblat and Brian Bucklew have been working on Caves of Qud since 2007. Both pairs have dedicated themselves to building games that deliver emergent narrative moments, experiences for players that go beyond what they ever deliberately planned themselves.

To start off our roundtable, I asked the pairs to introduce each other's games, rather than their own.

(Image credit: Bay12Games)

"I've definitely tweeted before that Dwarf Fortress is one of the most important games of all time," Jason Grinblat said. "There was no constraint on it other than Tarn and Zach's creative vision. It has such a specific vision, and such a simple concept, that you're running a colony of dwarves in a Tolkien-esque world, and we're going to have all these interlocking systems, and it's going to produce all of these emerging moments that cascade into these beautiful stories. If you're trying to make a game that's doing that at all, all arrows ended up pointing to Dwarf Fortress."

"There are 100 games that tried to do that, and only Dwarf Fortress succeeds," added Brian Bucklew.

(Image credit: Freehold Games)

"I ran into Caves of Qud—I believe on our forum, and I was fascinated from the beginning by it," Tarn Adams said. "I watched it grow into perhaps the best roguelike game ever made... it's playful in so many spaces. You've got this kind of book generator that gives you gibberish that fits the game world still somehow, which is amazing. You've got all kinds of experimental map  generation. You have a cooking system, a reputation system, and a conversation system that actually work. This is unheard of, basically. It all comes together in a way that Dwarf Fortress does not."

Over the course of an hour, the four developers talked about:

  • How they each tackle simulating their game worlds
  • Making procedural generation actually produce meaningful stories
  • Being surprised by what their own games could do
  • Their thoughts on current AI tools like ChatGPT, and how they differ from their own procedural generation systems
  • The Sims

If you like this sort of deep dive into game development, make sure to check out our recent RPG roundtable with five veteran developers, who've worked on Dragon Age, The Witcher 3, Fallout: New Vegas and more.



Читайте также

Авторы "Смуты" обещают потратить пять обновлений на исправление боёвки, стелса и диалогов

MLB Rivals 2.01.00

Zombie.io 1.5.0

Москва

Петербургский «Зенит» стал чемпионом Единой лиги ВТБ

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Композитор Классической музыки Сергей Брановицкий представляет произведения классической музыки.

МИД РФ: рецидивы эскалации между Ираном и Израилем возможны

Сезон 2024 года открыт!

Росгвардия обеспечила безопасность генеральной репетиции парада ко Дню Победы в Москве