Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

There's no greater shame in an RPG than leaving character creation and finding out you're accidentally hideous

 There's no greater shame in an RPG than leaving character creation and finding out you're accidentally hideous

I am the embodiment of the jokes about RPG players clocking two hours in a game without leaving the character creator. Here I am 120 minutes in, still meticulously tweaking "cheekbone depth" and "outer iris color" and the exact position of all my battle scars. At this point, I've accepted and leaned into my status as a character creation tryhard. I know there are thousands of other PC gamers out there like me—which is why the most soul crushing, pride annihilating thing in an RPG is pressing play, getting to the first cutscene, and realizing "oh no, I'm ugly."

It was Dragon Age: Inquisition that broke my spirit for the first time. My first feeling in Inquisition's character creator was glee. Though players would later have plenty of opinions on BioWare's switch to Electronic Arts' proprietary Frostbite Engine, we were all feeling pretty giddy looking at the glossy skin and glistening lips of our custom Inquisitor faces on launch night.

I was flush with power, tweaking cheek concavity and nostril size and using a full color picker for eyeshadow. Dragon Age 2 had a decent character creator, but I personally went with a default Hawke more often than not. I let loose on all the options in Inquisition.

When I first hit accept and watched my soon-to-be-Inquisitor push her way through the first cutscene in the murky green of The Fade, nothing seemed amiss. After that there's a dark, torchlit dungeon interrogation scene and, yeah, I still stood by those cheekbones. But then I was hauled out into the bright light of winter and looked up at the giant green rift in the sky.

This was the moment I knew I'd fucked up.

I couldn't find my original first character screenshots, so this is a dramatic reenactment featuring "we have Angelina Jolie at home." (Image credit: BioWare, Electronic Arts)

Sorry Herald of Andraste, it's just that you look a little different from your profile pics.

With my inquisitor staring into the sky, cheekbones bared to the judgment of The Maker, I knew I couldn't live with this face. And, look, beauty is not a measure of a person's (or Inquisitor's) value as a human (or elf) but that was not the face I thought I'd designed. I'd been bamboozled by the green Fade clouds, a trick of lighting trapping me in a character that just wasn't right.

You could forgive me for seeing the promise in this face. (Image credit: BioWare, Electronic Arts)

Even being asked by a game if I'd like to lower the difficulty level after losing a boss fight twice doesn't compare to the total failure of being bad at character creation. The assignment was "just make something you enjoy!" and I managed to muck it up.

And it wasn't just me that Dragon Age: Inquisition tripped up; this happened to tons of people. It was a whole thing. Even some of the best Inquisitors we collected from readers at the time came with notes referencing their multiple stabs at the process. We begged to have back the Black Emporium, an underground black market area from Dragon Age 2 which, among other services, offered character appearance changes via magic mirror. The Black Emporium did wind up being added to Inquisition as a free DLC, albeit half a year after launch. In the meantime, we all had to swallow our pride and get back into the character creator to try again.

Nowadays I'm less impressed by exhaustive face sliders. Even Fallout 4 offered a surprising amount of facial editing compared to its very same-face-producing Fallout 3 and New Vegas editors. The bar for bone structure fidelity is just higher these days. But sometimes these exhaustive character creators still fail to depict how I'll look outside a menu.

The character creator setting I treasure most now is alternate lighting options like in Final Fantasy 14. If you can't show me what my character looks like at dawn, dusk, and on a beach I simply cannot trust that I'm winding up with a character I'll like.

With Dragon Age: Dreadwolf lumbering towards an eventual launch, I'm adding "character creator lighting toggles" to my wishlist of features. Because whoever my protagonist ends up being, I cannot suffer this shame again.



Читайте также

HyperX Cloud III Wireless review

Another Crab's Treasure review

Garry's Mod is removing 20 years' worth of Nintendo-related items from its Steam Workshop following takedown request: 'It's Nintendo. Need more be said?'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Порт пяти морей. В Москве стартовал летней сезон речной навигации

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

«Где ваши манеры?»: интервью со звездным экспертом по этикету Дианой Булатовой

Столица двинулась на «Восток»: чем занимаются путешественники на трассе М-12