Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
Game News |

One of my favorite D&D videogames is still getting beefy updates after 21 years

 One of my favorite D&D videogames is still getting beefy updates after 21 years

Ever since talking to prolific Neverwinter Nights module builder Luke Scull, I've been on a Neverwinter Nights kick, working through some of the huge backlog of high-quality user-made campaigns for Bioware's 2002 RPG. While playing Swordflight, a standout hardcore, ambitious mod, I logged in one day to notice new UI elements, graphics options, and quality-of-life changes, stuff that just wasn't there before. Surely Beamdog isn't still updating its 2018 Enhanced Edition re-release, right?

Image 1 of 2

Neverwinter Nights interior rendered in its original fashion

Normal (Image credit: Beamdog, Bioware)
Image 2 of 2

Neverwinter Nights interior with new toon mode enabled, adding thick comic book lines around many characters and objects

"Toon" (Image credit: Beamdog, Bioware)

As reported by Gaming on Linux, that's exactly what's happened. Beamdog's patch summary characterizes the update as "a year-long love effort" by community developers clippy, Daz, Jasperre, Llareth, niv, Soren, tinygiant, and virusman, packaged by the company into an official update for the game. The full patch notes are honestly too extensive to repost in full here, and can be found on Beamdog's official website.

The first things I noticed were changes to how damage numbers are displayed to make them easier to parse, as well as area of effect indicators for where your spells will land—particularly helpful on max difficulty where friendly fire is turned on. The AoE indicator is a small thing, but a huge improvement to the game's playability, especially if you're used to newer CRPGs that more clearly display information like Divinity Original Sin 2 or Dragon Age.

I was very surprised by the new "Toon" shader that was added as well—this creates a thick, comic book-like border around most in-game models that's somewhat reminiscent of the Borderlands games. I wasn't expecting much—Beamdog previously put out a high resolution texture and model pack that, while a fun addition, tanks the game's performance even on modern hardware and never quite looked right to me—but the Toon shader kind of rocks. It preserves the original NwN look while smoothing it out in a strange way, making it feel more deliberately stylized as opposed to just low-tech. I only played around with it a little bit, but I might be keeping this rendering mode on from now on.

I was also intrigued by the new eight-way multiclass ceiling that can be turned on when creating a module (a user-made area in Neverwinter Nights). The original game's D&D third edition ruleset only allowed you to progress in three different classes on the same character, with NwN 2's addition of a fourth in line with version 3.5 of D&D feeling oh so luxurious and permissive. The module-by-module nature of the rule change means you can't take your Fighter/Bard/Weapon Master/Pale Master/Purple Dragon Knight/Red Dragon Disciple/Arcane Archer/Shadowdancer back into the main game, but future modules or multiplayer servers can now pursue whole new frontiers in power gaming.

To commemorate the update, Beamdog also commissioned a new, higher-resolution version of the Hordes of the Underdark cover art from former BioWare artist Mike Sass, who's also responsible for the original Baldur's Gate's iconic portraits. Really, it's just nice to see the game's legendary community continue to sustain it all these years (and two-and-a-half editions of D&D) later. If you want to talk about a "forever game," Neverwinter Nights is it.

Patch Highlights

  • AOE Indicator | Spells and spell-like abilities now display a targeting indicator displaying their range and, if appropriate, their AOE shape and size
  • 8 Multiclasses | Added support for up to 8 multiclasses, configurable per-module
  • Faster Load Times | Improved area load times by up to 100x (!)
  • News Section | Added an in-game News UI that shows upcoming patches and community news
  • Script-created UI Improvements | “NUI” (script-created UI) will no longer break input to the game (WASD, drag & drop)
  • Play NWN as a Cartoon | Added a new "Toon" post-processing shader as a graphical option
  • Goodies for Builders | Hundreds of new functions and goodies for module builders
  • Hundreds of Bugfixes & Optimizations | More bugs squashed

Dark elf with cape and whip holding hand outstretched with underground city in background

(Image credit: Beamdog, Bioware)


Читайте также

Видеоновости: Софт-запуск и дата релиза Squad Busters, анонс MWT: Tank Battles от Gaijin

Не "Смутой" единой: "трейлер прогресса" отечественной ролевой игры Distortion

Музыкальную игру Blue Wednesday с глубоким сюжетом выпустили на iOS

Москва

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

Врач Тяжельников рассказал, какое мясо лучше всего подходит для шашлыка

«Автодор» попросил водителей заправляться заранее после очередей на АЗС на М-12

Электрокроссовер Voyah Free получил новую версию для России. Ее представили в Москве