Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

This lo-fi, PS1-style horror is like a campy Saw escape room, and I'm definitely getting the bad ending

 This lo-fi, PS1-style horror is like a campy Saw escape room, and I'm definitely getting the bad ending

Everything was scarier on the PS1. That's just a fact. The undulating textures, the motionless patchwork faces, the audio that sounded like it was coming through three layers of tin foil, all of it combined to create something truly dread-inducing in games like Alone in the Dark and Silent Hill. As games get closer to photorealism, they get closer to real life, and real life is tedious, not scary. You need something really uncanny to get the goosebumps going, and back in the late '90s, the PS1 did uncanny like nothing else.

The fact I was five years old at the time probably also had something to do with it.

I assume this is why The Tartarus Key—which came out today from developer Vertical Reach—has adopted its lo-fi PS1 aesthetic so enthusiastically. A creepy, puzzle-based affair, the game summons all the ghosts of the horror of yore to give life to its big, haunted mansion.

(Image credit: Vertical Reach)

You play Alex Young, a young woman who awakens one evening to find herself transported to a haunted house. Locked in a room, watched by cameras, and with no way out and only another equally trapped victim on a walkie-talkie to help her, it's up to Alex to bust free of her imprisonment and try not to accidentally kill the other victims she encounters on the way. It's a little bit Saw and a little bit Resident Evil 1, but with no combat to interrupt you smashing your head against puzzle after puzzle.

The whole thing is a kind of big escape room, with each wing and room of the mansion serving up its own particular puzzle for you to solve before you're allowed to progress. The ones I've encountered in my few hours playing have all been handled quite well: they left me poking at things and scratching my head for five or 10 minutes before a eureka moment allowed me to progress, and they've all culminated with a final puzzle that leaves the fate of some other unfortunate soul in your hands.

(Image credit: Vertical Reach)

The first one of these sees you attempt to rescue the voice on the other end of that walkie-talkie—an ex-detective named Torres—from a room slowly filling with gas. Depending on the choices you make, Torres can either make it out of the room scot-free or injured. Later on, you find a cheerful demonologist academic having an intellectually rewarding time being slowly consumed by a growing mass of otherworldly flesh. 

I confess that I might have made a hash of the banishing ritual once, twice, or three times before my fourth and final save-scum finally let me save the poor fool. The other times? He died, sucked into a wet glob of transdimensional mucous membrane.

I'm always game for something that lets my world-historically bad choices lead to world-historically bad outcomes, even if I will abuse any opportunity I'm given to redo my decision, so I've enjoyed the time I've spent with The Tartarus Key so far. Or, most of the time I've spent with it, anyway, as long as the characters aren't opening their mouths.

(Image credit: Vertical Reach)

Because although I rather like the swimmy, archaic look of the game, and think the antique graphics compliment its horror in a really sharp, uncanny way, The Tartarus Key seems determined to undercut itself. The characters are frequently quipping, japing, jibing, and hanging lampshades on tropes in ways that aren't quite funny enough to compensate for undermining the tension of the eerie mansion. 

I could never quite get a bead on the game's tone: Is this a tribute to old-school horror or a satire of it? I suspect it's meant to be both, but I don't think the horror and the comedy blend well enough to produce something coherent. Instead, you're just veering between one and the other, never quite sure where the game intends you to land.

(Image credit: Vertical Reach)

But for the most part I've liked the puzzles and the horror elements that the game doesn't undercut. I want to see how the rest plays out. The game's Steam page boasts of three endings, and I've got to imagine that your success rate in rescuing the mansion's other victims play a key role in determining which one you get. If my experience so far is any indication, I'm going to need a lot of backup saves.



Читайте также

Для Kingdom Hearts Missing-Link сегодня начинается ЗБТ

Manor Lords publisher says the game's success has gone 'well beyond what we could have hoped'

Trouble connecting to your VPN? Microsoft admits that a recent Windows security update is preventing virtual connections

Москва

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о подготовке специалистов в спортивной сфере

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Компания BelkaCar нарастила выручку до 5,3 млрд по результатам 2023 года

«НДВ Супермаркет Недвижимости»: 87 проектов в московском регионе реализуют региональные застройщики

Культура России: как прошёл конкурс бурятского языка для детей в Бурятии?

Россия и Дети: театр кукол Ульгэр в Бурятии покажет концерт-представление "Вальс Победы"