Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Mariachi Legends brings the challenge of 2D Ninja Gaiden to Mexico's streets

 Mariachi Legends brings the challenge of 2D Ninja Gaiden to Mexico's streets

What if Ninja Gaiden was set in Mexico, and instead of a ninja, you played a detective who made a cursed deal with Death to save your sister and take down a sinister criminal gang? Okay, so the premise might differ slightly from Ninja Gaiden's, but the combat-heavy action platformer's influence in Halberd Studios' Mariachi Legends is clear. 

"We’re a small studio here in Guadalajara, Mexico, and we like to use our roots to create stuff," Halberd Studios CEO and creative director Miguel Hasson says. "For this particular game, we wanted to do something combat-oriented. It’s a simple game, but we wanted to make a game on the shorter side that's a tight, compelling experience."

Few developers would describe their game as "simple", especially one that blends cultural aspects from Mexico and Japan, tackles fast-paced combat in a beautifully-drawn side-scrolling sprite-based world, and uses an adaptive difficulty that combines roguelike elements. Still, it speaks to Hasson and the team’s humility when discussing Mariachi Legends, an already beautiful game, despite being so early in development. 

When a game is small, it tends to place a magnifying glass over its flaws. Halberd Studios is focusing on that oh-so-easy-to-mess-up difficulty-to-frustration ratio to ensure Mariachi Legends' combat delivers. "One of our references was Katana Zero, where you keep failing and getting angry, but you get to retry so fast that it makes the whole experience so smooth," Hasson says. "It's a matter of experimenting until you have a really intense feeling, but you have the game mechanics in place so that you can digest that as a player. It's one of the hardest things we've ever tried."

Mariachi Legends wears its influences on its sleeves, and Hasson mentions Ninja Gaiden and Castlevania throughout our conversation—though the team is looking more broadly, too. Hasson talks about combos and air juggling from Devil May Cry and unique area bosses akin to Resident Evil. He also talks about more recent efforts from indie studios, such as Bloodstained: Curse of the Moon and Shovel Knight, which have rewarding gameplay loops without a massive budget.

(Image credit: Halberd Studios)

"A lot of [Mexican] developers try to do something Mexican for their first game, but it’s not a great idea because people are super tired of that here," Hasson says. "So we avoided that for our first game, [9 Years of Shadows], but for our second, we wanted to go in and try and do the thing that no one seems to nail. It's a difficult choice because it's risky, but at the end of the day, the best Mexican-themed game is Guacamelee, and that game is Canadian. How can that be? You couldn't say that about Japanese games, so we felt it's time we tried to fix that." 

Halberd celebrates Mexican culture throughout Mariachi Legends, from the Day of the Dead-inspired outfits on display to cooking Mexican dishes on intricately designed pixel art plates, and it's clear the dev team hasn’t shied away from grittier topics like gang culture either. "It's very real here," Hasson says. "I think most of us have a 'crime' story, but there are also cool aspects to that culture. Not everything sucks. It's a weird combination here in Mexico because you get these very grim subjects mixed with something satirical and comical, so we tried to embed that into the game. It can be grim one moment and light the next."

(Image credit: Halberd Studios)

Still, while Mexico is front and center in Mariachi Legends, its design draws from classic Japanese games. Hasson doesn't want that influence to be lost, and it's why the announcement trailer features a Japanese voiceover.

Though, Hasson says you don’t have to go too far in Mexico to run into Japanese culture. "[It's] almost to the point where it's embedded into parts of Mexican culture. Dragon Ball is almost a religion. The intermingling is bizarre, but it's somewhat magical as well. We’re from Jalisco, Guadalajara. Mariachi was invented here, tequila was invented here, but there are so many different influences too. We have Asian culture, French, Arabic, and Spanish all mixed together. We wanted to explore that narrative."

So when you play Mariachi Legends, look out for those fusions, which will be tricky given how much you'll also need to focus on making it through these enemy-stuffed levels alive.



Читайте также

Очень страшно: жуткие игры ужасов для Xbox

You should absolutely play the Homeworld Remastered Collection before jumping into Homeworld 3

Helldivers 2 and Star Wars collide in this amazing mod, due for release "later this week"

Москва

Сергей Лёвкин: в Митине завершат возведение физкультурно-оздоровительного комплекса

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» правит миром, расшифровал «ДНК В.И.Ленина», отменяет налоги. И… отключает институты времени. Разгадка «научных теорий заговоров».

Новые городские проекты в сотрудничестве с парком Юрия Лужкова готовит Фонд Юрия Лужкова

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» помогает Государственной Думе РФ оптимизировать налоговую сферу. «СВЯТОЙ кибер ЛЕНИН» удаляет налоги: перезагрузка.

Национальный конгресс по регенеративной медицине впервые пройдет в Санкт-Петербурге: ученые и врачи обсудят достижения и перспективы развития регенеративной биомедицины