Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

The magical realism of Dungeons of Hinterberg unexpectedly stole my heart at not-E3

By five pm last Sunday, after two days of Summer Game Fest demos and a third day of bouncing around Xbox appointments, I was ready to go home. I did not expect my second-to-last stop to end up being the game I'd keep thinking about all week, even more so than Armored Core 6. Dungeons of Hinterberg just got its claws into me.

I didn't see it coming, because at least by the bullet points Hinterberg is a real "been there, done that" collection of videogamey stuff: 

  • A blatantly Moebius art style a la Sable, which threatens to be overused any day now
  • Classic Zelda-style dungeon puzzle-solving
  • Action RPG sword combat in walled-off arenas that looks decent, but not, like, Devil May Cry-caliber
  • Rail grinding, which Sonic made cool, and then kinda un-cool, 20 years ago
  • Character relationships with the townsfolk to level up

I like all of these things in games, especially art inspired by Moebius's comics—one look at Hinterberg pulled a reflexive "ooh, pretty" out of me. But that was only enough to carry me through the first few hours of Sable, and the basic elements of Hinterberg I've seen in so many third person action/adventure games that they don't really grab my attention anymore. The way the pieces are put together has to be something really special.

Or, apparently, really Austrian.

I was in love with Hinterberg a few minutes into its demo, as soft-spoken indie studio co-founders Regina Reisinger and Philipp Seifried started talking about how the game is rooted in the history of small resort towns in their home country. The premise of the game is, essentially: what if booming tourism was eroding the culture of a historic small town? But instead of skiing, people are showing up to check out the local magical dungeons.

If Shigeru Miyamoto had set The Legend of Zelda in his childhood version of Kyoto and tossed in a bunch of clueless tourists bumbling around outside its historic temples, you'd have something like what Hinterberg is going for. There's immediate humor in magic being real, but kind of passé. Your character Luisa has burned out on corporate life and instead of going off to start a farm, she's decided to slay a bunch of goblins in the Alps and learn how to magic hoverboard. Sounds like a great vacation, to be honest.

Luisa is dressed like she could be going to yoga class, except with a sweet sword strapped to her backpack. One of her first acquaintances in town is a hipster journalist who hates being stuck out in the boonies reporting on, ugh, all this magic stuff. Boring! Dude can't wait to get back to Vienna.

Hinterberg itself is delightful, though: as an American, the Austrian town ironically feels like a more exotic videogame setting than a pure fantasy world would. You're not the chosen one: you're just someone renting a room in a bed & breakfast and hanging at the bar at night, with a hearty day's adventuring in the middle.

Dungeons of Hinterberg

(Image credit: Microbird Games)

The Persona-inspired relationship system means, in exchange for granting an interview to the too-cool-for-the-Alps journalist, Luisa gets a piece of gear to boost her combat aptitude a bit. Despite this conventional life sim system, it's much more amusing for me when the guy complaining about the nightlife is asking me why I chose to main sword for my goblin slaying. He really doesn't appreciate how good the conversation is here compared to the average bar.

The theming alone makes Hinterberg seem like a fun hang, but the adventuring and combat also look surprisingly sharp for a game started by just two developers, now with a grand total of 10 on the project. They estimate it's going to take a good 20-25 hours to play through, so it's a properly meaty adventure.

Each region around Hinterberg that Luisa can visit has its own magical look and feel with different types of magic you'll be able to use to traverse that area. The countryside is pockmarked with portals that take you into dungeons, which can range from bite-sized combat encounters to elaborate multi-room puzzle gauntlets. I got more excited the more of the world I saw, since it looks to be fairly freeform—you can work your way up to a high spot and look around for all the dungeons in the area, tackling them in the order you choose. The swordplay was on the simpler hack-and-slash side, but more importantly you can creatively mix in magic for what seems like a promising degree of variety. 

There are endless indie games today inspired by Zelda and Persona, but maybe none that reinterpret them with such a clear, personal vision. Dungeons of Hinterberg isn't out until sometime in 2024, but I hope a demo lands on Steam much sooner than that.



Читайте также

After spending time trying to fix a bug that wasn't actually there, Manor Lords dev has a simple request for players: 'Have fun with mods but please don't report bugs if you use them'

Frustrated developer changes his game's name to 'Bulwark: Falconeer Chronicles, a creative building sandbox' because Steam users keep tagging it as a strategy game

Today's Wordle answer for Tuesday, May 14

Москва

Пензенские регбистки выиграли первенство России

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» помогает Государственной Думе РФ оптимизировать налоговую сферу. «СВЯТОЙ кибер ЛЕНИН» удаляет налоги: перезагрузка.

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» правит миром, расшифровал «ДНК В.И.Ленина», отменяет налоги. И… отключает институты времени. Разгадка «научных теорий заговоров».

Патриотическую акцию «Синий платочек» провели в Нижнем Новгороде в день прибытия «Поезда Победы»

Новые городские проекты в сотрудничестве с парком Юрия Лужкова готовит Фонд Юрия Лужкова