Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

I'm hoping against hope that Cyberpunk 2077's expansion overhaul will finally fix the game's lingering mechanics malaise

 I'm hoping against hope that Cyberpunk 2077's expansion overhaul will finally fix the game's lingering mechanics malaise

When Cyberpunk 2077 had its big redemption arc thanks to post-launch patches and the Edgerunners anime, I scoffed⁠—this game was always this good, glitches or last-gen console performance notwithstanding, but those vaunted updates never quite got at the real malaise at the heart of its RPG system: character building and gear that never felt substantial or rewarding, and always served as more of a drag on Cyberpunk's great combat, stealth, and storytelling.

A post-Summer Game Fest interview by VGC, though, has my hopes up: creative director Pawel Sisko and quest designer Despoina Anetaki described "all the core main systems" of the massive RPG as having been "redone or updated in a major way" for upcoming expansion Phantom Liberty.

Sasko says that the game's enemy AI and especially the NCPD will be overhauled, and he described multiple alert levels and a greater variety of units from the cops that sound more in line with the Grand Theft Auto games. That certainly sounds nice, but the police AI in Cyberpunk never bugged me the way it seemed to grate on everyone else⁠—maybe I'm just too much of a good noodle and never got in enough trouble to notice.

The more enticing proposition for me is what Sasko said of upcoming changes for character building: "The biggest [main system changes] are the perks and skill trees, which have been rebuilt completely." While Cyberpunk offers this dizzying array of viable playstyles for V, a lot of the skill trees behind them boil down to "+3% headshot critical hit chance while airborne"-style nonsense. Shooting, hacking, slicing, or sneaking through Night City feels great, but building V to do so has always been stultifying. A screenshot shared by jordgoin to the Cyberpunk subreddit shows a more linear agility perk tree that almost reminds me of Dragon Age Inquisition, a game with very good perks and class abilities.

The tidbit that most set my mind on fire though, was what Sasko told VGC about sweet, sweet loot: “We’ve also redone the loop and whole progression of the game—the difficulty curve is different, the tiers and drops of loot is different, the archetypes of enemies have been redone for more variety."

I've always found Cyberpunk's gear economy to be a majorly-underrated drag on the whole experience, a worst of all worlds take on the looter shooter/live service "numbers go up" deluge of grey, green, blue, and purple drops applied to a single-player game where it just doesn't fit in the first place.

Instead of say, Skyrim or Fallout: New Vegas, where level adjustment falls into broad tiers of power⁠—9mm pistols and iron daggers at one end, anti-materiel rifles and Daedric greatswords at the other⁠—every piece of gear in Cyberpunk has a level-adjusted number attached to it determining its damage or damage resistance. The result, for me, was spending way too much time pouring over slight differences in damage and damage per second between slightly different variations of the same revolver. Worst of all was getting a cool, unique weapon and having it get quickly outmoded by common drops once I'd leveled up once or twice. 

Updated Phantom Liberty perk tree showing more linear progression of perks in the game

(Image credit: CD Projekt)

I want the Byakko unique katana (with mega lunging attack action!) that I got as a gift for becoming BFFs with black widow underworld kingpin Wakako Okada to be the best damn katana in the game. I certainly don't want it to be out-damaged by a generic "uncommon" sword I find in the hands of a random goon two hours later, and I don't want my only recourse for upgrading cool stuff to be modifying my entire character build to spec into the "Technical Ability" attribute that lets you do so. I'm a hacker cyborg ninja, damn it, not a gearhead!

It got to the point that on my latest playthrough I used a mod to just auto-upgrade all weapons and armor on level-up. This, however, borked the game's whole difficulty curve and I grabbed another mod to crank things up past Very Hard to compensate for all that freely-available max-level gear. Even then, it all served to show how mechanically shallow Cyberpunk's gear system was without ballooning level-adjusted damage and damage reduction stats to obfuscate it.

We still don't have details on what Cyberpunk's systems overhaul will entail, or even how much will be covered by a free update this September or locked behind Phantom Liberty. What I hope, though, is that CD Projekt will finally deliver RPG mechanics that match the quality of Cyberpunk's quests, world, and storytelling.



Читайте также

Assassin's Creed Shadows is leaking like a freshly-stabbed Samurai, as main character art sneaks online ahead of imminent reveal

Men of War 2 review

Hi-Fi Rush gets a bittersweet last patch as Tango Gameworks takes its final bow: 'Thank you again… You're all rockstars!'

Москва

Семьи из Подмосковья поборются за выход в финал конкурса «Это у нас семейное»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Стартовал финальный этап всероссийского футбольного турнира «Будущее зависит от тебя»

Армяне России поддерживают движение «Тавуш во имя Родины»

Глава Центробанка РФ: "Я вижу в ЦФА большой потенциал"

Наталья Которева презентовала новый трек «Как в сериале»