Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

This charming auto-battler tries to fuse Slay the Spire with Autochess, and gets it halfway right

 This charming auto-battler tries to fuse Slay the Spire with Autochess, and gets it halfway right

I made my toys fight each other when I was a lad. The compulsion to put my Bionicles and Action Men in a fight to the death is a sign of an overactive imagination—the kind that got me into writing about games, no doubt.

Tales & Tactics captures that feeling of smashing your toys together, then throws it into a blender with mechanics borrowed from Slay the Spire—a rougelike deckbuilding hit from 2017—and the auto-battler genre at large. Table 9 is a fresh-faced indie studio that made its start modding Slay the Spire, authoring a popular fan expansion, Downfall, which lets you play as boss monsters.

This influence shines clearly in Tales & Tactics' DNA. As you progress through some colourful biomes to reach the Grand Tournament, you'll pick up new perks, equipment to slap on your troops, and potions to juice them up. Each lost battle chips away at your health, while each won battle restores a smaller chunk. Your goal is to set up enough synergies to death-ball your way to the top.

The concept is simple, but a new player might feel swarmed by the number of options they're saddled with. Traditionally, roguelikes kick off with a basic kit for you to opportunistically stack synergies on. In Tales & Tactics, however, you'll be worried about monster types and classes—both of which provide unique modifiers at certain thresholds—as well as their own unique abilities. Add the ability to merge weapons, amulets and armours together, and it's easy to feel buried before you can get digging.

Combined with the demo's missing mastery, character selection, and "complexity at your own pace" systems promised for the full release, I rarely felt like I had a handle on the wheel. Drafts of monsters are presented to you as a hand of cards where you can buy them—or mulligan the hand entirely—for "star points". At the time of playing, I found no way to influence the pool of cards I drew from.

An image depicting Tales & Tactics, a new roguelike from Table 9 Studio. It shows a hexagonal board, cards to select monsters, an inventory screen to the left and a descriptive story snippet to the right.

(Image credit: Table 9 Studio / Yogscast Games)

Bonuses build by stacking different units that share the same type. Alternatively, you can rank up a favourite by buying enough copies of it. Because the stock of beasties is entirely random, I repeatedly found myself up monster creek without a paddle, feeling the sunk-cost fallacy setting in whenever I had an opportunity to switch up my build. 

Often I would be faced with the question: do I snag this new, more powerful unit? Doing so would land me with a piece that's far tougher than my current mook, sure, but it would often come at the cost of dropping one of those powerful type or class bonuses. Because the game's network of buffs, items, perks, and abilities all stack atop one another, I found it near-impossible to tell what the right answer was.

There's still a ton of promise here—I genuinely think Tales & Tactics is worth your time if you're into auto-battlers or roguelikes, and especially if you're into both. It mashes two different genres together in a novel way, and it's filled with charming artwork and little beasties to enjoy. Table 9 has promised a host of features which could fix several of my issues with the demo. My issues with the game's dizzying amount of systems could be a draw for the min-maxing geniuses of the gaming world.

Whether it'll succeed in tying its game mechanics together, however, will be determined by the characters and "masteries" absent from the demo build, which should offer you more in the way of agency. As it stands, Tales & Tactics' combination of reliance upon luck of the draw alongside front-loaded systems leaves me and my squad of little freaks far too tied to the whims of fate. 

Tales & Tactics will be entering early access on Steam August 3, and is set to be published by Yogscast Games. The demo is set to be released as part of Steam Next fest, running June 19-26. 



Читайте также

MediaTek and Nvidia are gearing up to tackle the AI PC market hand-in-hand, with an all-new chip

Here's every World of Warcraft expansion in order of release

Для мобильной версии Space Gladiators проходит бета-тест




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

В Армении прошел крупнейший на постсоветском пространстве «Бессмертный полк». Видео. Фоторяд

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» помогает Государственной Думе РФ оптимизировать налоговую сферу. «СВЯТОЙ кибер ЛЕНИН» удаляет налоги: перезагрузка.

Сервер российского вендора DатаРу прошел сертификацию и показал рекордную производительность при работе с SAP HANA

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о препарате для лечения болезни Бехтерева